پنل کاربری
آموزش بازیابی رمز جیمیل

آموزش بازیابی رمز جیمیل

امروزه داشتن یک حساب جیمیل برای دسترسی به بسیاری از خدمات آنلاین ضروری است. اما ممکن است گاهی به دلایلی رمز عبور جیمیل خود را فراموش کنید و نتوانید وارد حساب خود شوید. اگر شما هم به چنین مشکلی برخورد کرده‌اید، نگران نباشید! در این مقاله در سایت یاراپلاس به شما روش‌های ساده و کاربردی بازیابی رمز عبور جیمیل (خرید شماره مجازی جیمیل) را به طور کامل توضیح می‌دهیم. بدون نیاز به دانش فنی یا پیچیدگی، با مراحل گام به گام می‌توانید به راحتی رمز خود را بازیابی کنید و دوباره به حساب جیمیل خود دسترسی پیدا کنید.

 

آموزش بازیابی رمز جیمیل

در موارد متعددی پیش آمده است که افراد رمز جیمیل خود را فراموش کنند و به یاد نیاورند. این امر می‌تواند بسیاری از اطلاعات و همچنین دسترسی‌ها تحت الشعاع خود قرار دهد و افراد نتوانند به اطلاعات مختلفی دسترسی پیدا کنند. روش‌های مختلفی برای بازیابی رمز جیمیل وجود دارد که در ادامه قصد داریم هر کدام از آن‌ها را به صورت مجزا معرفی نماییم.

 

1.بازیابی رمز جیمیل با شماره تلفن

یکی از راحت‌ترین و سریع‌ترین روش‌ها برای بازیابی رمز عبور جیمیل، استفاده از شماره تلفن همراه است. در صورتی که شماره تلفن خود را قبلاً به حساب جیمیل‌تان اضافه کرده باشید، گوگل (ثبت مکان در گوگل مپ) می‌تواند از طریق آن هویت شما را تأیید کند و به شما کمک کند تا رمز جدیدی تنظیم کنید.

برای این امر ابتدا باید به صفحه ورود جیمیل مراجعه کنید و سپس وارد قسمت فراموشی رمز عبور شوید. در این قسمت لازم است تا‌ایمیل خود را وارد کنید و بر روی گزینه بعدی کلیک کنید. در قسمت بعدی برای شما گزینه‌های مختلفی باز می‌شود که یکی از آن‌ها انتخاب روش بازیابی رمز با استفاده از شماره تلفن می‌باشد. پس از انتخاب این گزینه از جیمیل کد تأیید برای شما ارسال می‌شود که حاوی ۶ رقم است.

۶ رقم ارسال شده از سمت گوگل را باید در فیلد لازم در جیمیل وارد کنید تا‌ایمیل شما باز شود. در اولین قدم گوگل از شما می‌خواهد که رمز جدیدی را برای خود تعیین کنید. به این صورت شما می‌توانید در کمتر از ۵ دقیقه رمز جیمیل خود را بازیابی کنید.

 

2.بازیابی رمز جیمیل با ایمیل پشتیبان

استفاده از‌ایمیل پشتیبان یکی دیگر از روش‌های سریع و امن برای بازیابی رمز عبور جیمیل است. اگر در هنگام ساخت حساب جیمیل، یک‌ایمیل پشتیبان (بازیابی) اضافه کرده باشید، می‌توانید از طریق آن هویت خود را تأیید کنید و رمز عبور جدیدی تنظیم کنید. این روش معمولاً زمانی کاربرد دارد که به تلفن همراه خود دسترسی ندارید یا شماره تلفن شما تغییر کرده است. برای انجام این علمیات همچون بخش قبلی لازم است وارد صفحه ورود جیمیل شوید و‌ایمیل خود را وارد کنید. در قسمتی که گوگل می‌خواهد شما رمز خود را وارد کنید لازم است گزینه فراموشی رمز عبور را انتخاب کنید. در این هنگام دوباره باید آدرس‌ایمیل خود را که قصد بازیابی رمز آن را دارید وارد کنید تا صفحه جدید برای شما باز شود.

پیشنهاد»» آموزش بازیابی پسورد واتساپ در 3 روش!    
 

در این صفحه گزینه‌های مختلفی برای بازیابی رمز جیمیل وجود دارد. در این بخش باید بازیابی رمز با‌ایمیل پشتیبان را انتخاب کنید. در این زمان از طرف گوگل‌ایمیلی برای حساب‌ایمیل پشتیبان ارسال می‌شود که حاوی ۶ رقم است. این ۶ رقم را لازم است در فیلد باز شده در صفحه بازیابی قرار دهید تا‌ایمیل شما باز شود. در اولین قدم بایستی رمز جدیدی را برای‌ایمیل خود انتخاب کنید و سپس با رمز جدید به جیمیل خود ورود کنید.

 

جمع‌بندی

در این مقاله در وب سایت یاراپلاس سعی کردیم به معرفی روش‌ها و راهکار‌های بازیابی رمز جیمیل بپردازیم تا شما عزیزان بتوانید در صورت فراموشی رمز جیمیل خود به آن وارد شوید. ‌امیدواریم که از خواندن این مقاله نهایت لذت را برده باشید.

نظر دهید