پنل کاربری
آموزش ساخت کاور اینستاگرام برای اکسپلور

آموزش ساخت کاور اینستاگرام برای اکسپلور

طراحی کاور اکسپلور اینستاگرام، یکی از مواردی است که باعث جذب فالور می‌شود. اگر در فضای مجازی فعالیت داشته باشید می‌دانید که هرکسی در پی افزایش فالورهای پیج خود است. بنابراین باید بهترین باشید تا بتوانید بطور اصولی مخاطبان - خرید فالوور ایرانی اینستاگرام - فعال را جذب کنید. پس طراحی یک کاور خوب نقش اساسی دارد. برای ساخت کاور، باید آموزش ببینید که هدف ما در این مقاله از یاراپلاس شرح این آموزش‌هاست. پس اگر به دنبال آموزش طراحی کاور اکسپلور اینستاگرام هستید، همراه ما باشید.

 

دلیل ساخت کاور جذاب و مناسب

یکی از دلایل اصلی ساخت کاور جذاب، ورود پست شما به اکسپلور اینستاگرام است. کاور مدنظر ما باید از همه لحاظ‌ استاندارد باشد و برای مخاطب جذاب بنظر برسد. اگر پست شما وارد اکسپلور شود، یعنی تلاش شما نتیجه داده است. اما نکته مهم این بوده که پست به طور طولانی مدت در اکسپلور باقی بماند. در اینصورت شما برنده‌اید! زیرا هرچقدر پست بیشتر در اکسپلور باشد، مخاطبان بیشتری آن را می‌بینند، جذب فالور شما افزایش پیدا می‌کند و به دنبال آن لایک، کامنت، سیو و اشتراک‌گذاری بیشتر می‌شود. پس تا اینجا باید تاثیر کاور را فهمیده باشید. سایت ممبر در این خصوص بهترین است. تیم‌های مشاوره قوی آماده ارائه خدمت به شما هستند و می‌توانید آموزش‌های حرفه‌ای را کنار این اساتید بگذرانید. در ادامه به آموزش‌های اصولی در این خصوص می‌پردازیم.

 

ویژگی یک کاور درست و حرفه‌ای

برای اینکه به آموزش طراحی کاور اکسپلور اینستاگرام بپردازیم، ابتدا باید ویژگی‌های یک کاور خوب را شرح دهیم. این ویژگی‌ها عبارتند از

  1. ایجاد احساس خوب در مخاطب
  2. استفاده از رنگ‌های جذاب
  3. استفاده از متن عنوان
  4. توجه به طرح کلی
  5. استفاده از تصویر درست در کاور

 

1. ایجاد احساس خوب در مخاطب

فضایی که در آن فعالیت می‌کنید، مجازی است. بنابراین باید از ترفندهای درست و اصولی استفاده کنید تا در مخاطب یک حس خوشایند ایجاد نمایید. ابتدا باید بدانید که اینکار، کار آسانی نیست، اما شدنی است. با استفاده از ترکیب رنگ‌های گرم، رنگ‌های سازمانی و متن‌هایی که روی کاور می‌نویسید، می‌توانید با مخاطب خود ارتباط برقرار کنید. پس باید حس واقعی که دارید اعم از شادی یا غم را بدون هیچ بزرگ‌نمایی و دروغی به مخاطب القا نمایید.

 

2. استفاده از رنگ‌های جذاب

باید بدانید که هر کسب‌وکاری، یک رنگ اختصاصی دارد که به آن رنگ سازمانی می‌گویند. مثلا حوزه لوازم آرایشی و بهداشتی با رنگ یاسی و صورتی نمایش داده می‌شود. همچنین برای آموزش اکثراً از رنگ آبی بهره گرفته می‌شود. پس انتخاب رنگ مناسب، متناسب با حوزه فعالیت شما نقش اساسی در جذب فالور دارد.

 

خرید بازدید ریلز اینستاگرام واقعی، ارزان و فوری!

 

3. استفاده از متن عنوان

تنها استفاده از یک عکس برای کاور، مناسب نیست. برای اینکه حس خوب و اطمینان بخشی به مخاطب القا کنید، باید از متن‌های مرتبط با پست استفاده نمایید. به عنوان مثال اگر پست شما درباره یک ترفند آشپزی است، بنویسید روش‌هایی معجزه‌آسا برای خوشمزه کردن قیمه!

 

4. توجه به طرح کلی

یکی از ویژگی‌های اصلی کاور اینستاگرام، طرح کلی کاور است. اگر خودتان در این زمینه مهارت کافی دارید که می‌توانید طراحی را انجام دهید. اما اگر از مهارت کافی برخوردار نیستید و قصد دارید یک کاور همه چیز تمام بسازید، باید به یک گرافیست اعتماد کنید. در گوگل انواع مختلف قالب طراحی برای پست اینستاگرامی وجود دارد و می‌توانید یکی را به دلخواه انتخاب کنید. این مسیر، یکی از آسان‌ترین روش‌ها محسوب می‌شود.

 

5. استفاده از تصویر درست در کاور

اکثریت افراد برای کاورهای خود از عکس خود استفاده می‌کنند که چندان جذاب نیست. عکس باید مرتبط با موضوع مدنظر باشد. یکی دیگر از نکات مرتبط با این بخش، کیفیت و نور خوب است. پس سعی کنید از یک کاور با عکس باکیفیت بهره ببرید.

 

چه برنامه‌ هایی برای ساخت کاور اکسپلور اینستاگرام وجود دارد؟

برنامه‌های طراحی کاور اکسپلور اینستاگرام بسیار است. از این رو شما با هر برنامه‌ای که در ادامه ذکر می‌کنیم، می‌توانید نسبت به ساخت آن اقدام کنید. سعی کنید با تمام برنامه‌ها آشناییت داشته باشید که در مواقع اضطراری بتوانید با هرکدام که در دسترس است، کار کنید. همچنین بخوانید: ورود به اکسپلور اینستاگرام در 1 روز 6 نکته طلایی!

 

  • این شات Inshot: از برنامه‌های محبوب و پرطرفدار این روزها، که بر روی اکثر گوشی‌ها وجود دارد، Inshot است. امکان ویرایش عکس و ویدیو توسط این برنامه وجود دارد. شما می‌توانید با امکانات خاصی که در این برنامه طراحی شده است، فونت‌ها را تنظیم کنید. سپس کاور خود را توسط امکانات موجود آن، طراحی و استفاده نمایید.
     
  • PicsArt: یکی دیگر از برنامه‌های کاربردی در این خصوص، PicsArt است. این نرم‌افزار کاملا رایگان است، اما برای خرید اشتراکات ویژه‌ آن می‌توانید هزینه بدهید و از آن‌ها بهرمند شوید. همانند اینشات توانایی ساخت کاور مناسب را دارد.
     
  • Canva: این برنامه به دو صورت که مخصوص گوشی و کامپیوتر است، در دسترس قرار دارد. هزاران مدل قالب، کاور و تصویر آماده در این برنامه وجود دارد که شما تنها باید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید و به طراحی آن بپردازید. همچنین امکان اضافه کردن متن و لوگو بر روی کاور وجود دارد.

این چهار برنامه، از بهترین‌های ساخت کاور در این خصوص هستند. به راحتی امکان دسترسی و استفاده از آن‌ها را دارید. همانطورکه گفتیم برنامه‌های موجود در گوگل پلی برای این منظور بسیار است، اما ما سعی کردیم بهترین و آسانترین‌ آن‌ها را شرح دهیم. پیشنهاد مطالعه: چطور در بیو اینستاگرام لوکیشن بزاریم؟

 

انواع کاور های موجود برای پست

در جریان هستید که چندین مدل پست در اینستاگرام وجود دارد. این پست‌ها شامل پست معمولی یا ورقه‌ای، ریلز و هایلایت هستند. طریقه کاور هریک مختص به خود است. بنابراین باید روش‌های ساخت کاور برای هریک را آموزش ببینید.

 

 پست هایلایت که در صفحه اصلی به چشم می‌خورد وجود دارد. تفاوت این پست با دیگر پست‌ها این است که هایلایت، مجموعه‌ای از استوری‌هاست. برای ایجاد هایلایت باید استوری‌هایتان حتما به مدت ۲۴ساعت آپلود شده باشند تا در قیمت آرشیو نمایش داده شوند. کاور هایلایت که معمولا به شکل دایره‌های کوچک هستند بسیار متنوع بوده و در گوگل انواع آماده آن‌ها وجود دارد. کسانی که به منظم بودن پیج خود اهمیت می‌دهند، معمولا از ست ویژه‌ای برای هایلایت‌های خود استفاده می‌کنند که جلوه‌ای خاص به پیجشان می‌بخشد.

 

در رابطه با پست‌های معمولی یا ورقه‌ای باید بگوییم که از همان شروع اینستاگرام وجود دارند. در واقع از ابتدا تک‌ پست‌هایی را آپلود می‌کردیم که دارای یک تصویر تک بودند. اکنون که این بستر رشد کرده و فضای رقابت به وجود آمده است، نیاز دارید برای چنین پست‌هایی نیز کاور مناسب طراحی کنید. اگر قصد دارید برای چنین پست‌هایی، آموزش در قسمت کپشن داشته باشید، حتما یک کاور توضیح توسط متن ایجاد نمایید. ابعاد این کاورها معمولا در حدود ۱۰۸۰در ۱۰۸۰ است.

 

رفته رفته اینستاگرام دارای قابلیت‌های متنوعی شد و پست‌های ریلز به میان آمدند. این پست‌ها که معمولا در حدود ۹۰ ثانیه پخش می‌شوند، بسیار پرطرفدار ادمین‌ها هستند. چراکه تعداد سین پست در این مدل از پست‌ها قابل نمایش است. حتما باید این چنین پست‌ها نیز دارای کاوری مناسب باشند. پس سعی کنید بطور حرفه‌ای یک کاور جذاب برای ریلزهای خود بسازید.

 

سخن پایانی

هدف ما در این مقاله آموزش طراحی کاور اکسپلور اینستاگرام بود. سعی کردیم در ارتباط با این موضوع، موارد مهم دیگر را نیز شرح دهیم. به نکاتی که در طی مقاله گفتیم، توجه داشته باشید تا بتوانید نتیجه خوبی بگیرید. اگر جزء کسانی هستید که از طریق فضای مجازی به درآمد می‌رسید، می‌دانید که افزایش فالور نقش مهمی در موفقیت شما دارد. پس برای رسیدن به این موفقیت باید تلاش کنید که یکی از موارد، طراحی درست کاور است. سعی کنید همیشه آپدیت باشید تا مخاطبان فعال بیشتری را جذب کنید.

نظر دهید