پنل کاربری
ترفندهای افزایش بازده لایو در اینستاگرام

بهترین ترفندهای افزایش بازده لایو در اینستاگرام

اینستاگرام یکی از اپلیکیشن‌های بسیار محبوب و جذاب در بین برنامه‌ها و شبکه‌های مجازی امروزی است و قابلیت‌های بسیار زیاد و جذابی نیز دارد که برای اولین بار در این اپلیکیشن راه‌اندازی شدند. در میان تمامی ویژگی‌های اینستاگرام لایو گذاشتن یکی از جذاب‌ترین آن‌ها است که برای اولین بار از طریق اینستاگرام در اختیار کاربران و مخاطبان قرار گرفت.

 

خرید بازدید لایو اینستاگرام واقعی 100% ایرانی و ارزان!

 

به وسیله‌ی این قابلیت‌ شما می‌توانید تمامی لحظات و اتفاقات زندگی‌تان را در حین رخ دادن با دنبال‌کنندگان خود به اشتراک بگذارید. یکی از روش‌ها و ترفند‌های افزایش مخاطب و فالوور در اینستاگرام لایو گذاشتن است، به همین دلیل در بین تمامی قابلیت‌های اینستاگرام از اهمیت زیادی برخوردار است. در ادامه تعدادی از ترفندهای افزایش بازده لایو در اینستاگرام را به شما معرفی می‌کنیم.

 

چرا لایو در اینستاگرام اهمیت دارد؟

تمامی افرادی که در اینستاگرام یا دیگر شبکه‌های مجازی و اپلیکیشن‌ها فعالیت دارند، همیشه دغدغه جذب مخاطب و افزایش فالوور را دارند. لایو گذاشتن در اینستاگرام یکی از راه‌ها و ترفند‌های افزایش مخاطب در اینستاگرام است. پس برای بالا بردن تعداد فالوور‌های خود از لایو گذاشتن غافل نشوید. اگر نگاهی به صفحه افراد و بلاگر‌های معروف در اینستاگرام بیندازید، متوجه می‌شوید که بسیاری از دنبال‌ کنندگان آن‌ها از طریق همین لایو‌ها با آن‌ها آشنا شدند.

در قسمت اکسپلور اینستاگرام گزینه ای وجود دارد که شما می توانید در آن همه‌ی لایوهایی که در آن زمان در کل دنیا در حال اجرا هستند را مشاهده کنید. بهترین راه و روش شناخته شدن در اینستاگرام از جهت بازدهی، لایو گذاشتن است. دلیل بازدهی بالا از این روش این است که حتی اگر پست شما وارد اکسپلور شود و فالوورهایتان افزایش پیدا کند باز هم نسبت به زمانی که لایوتان دیده شود بسیار کمتر است. پس بهترین کار این است که بازدیدکنندگان لایوهای خود را افزایش دهید که در ادامه به تمامی ترفندهای افزایش بازده لایو در اینستاگرام اشاره خواهیم کرد.

 

راه و روش‌های افزایش بازده لایو در اینستاگرام

در این مقاله به شما آموزش می‌دهیم که چگونه با انجام چند کار ساده و راحت بازدید لایو‌های خود، که در نتیجه منجر به افزایش ویو پیجتان می‌شود را بالا ببرید. برای انجام این کار چند ترفند وجود دارد که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

 

1.انجام برنامه‌ ریزی دقیق برای برگزاری لایو

یکی از مهم‌ترین مسائل در گذاشتن لایو زمان آن است، که به شما و مخاطبان شما ارتباط زیادی دارد. برای اینکه متوجه شوید چه زمانی برای برگزاری لایو در پیجتان بسیار مناسب است باید به قسمت آنالیز صفحه خود مراجعه کنید. ابتدا باید بفهمید که در چه تایم‌هایی در طول روز مخاطبان شما از پیج شما بازدید می‌کنند و یا کلا چه زمان‌هایی در حال چرخیدن و وقت گذراندن در اینستاگرام هستند. در مرحله دوم، پس از اینکه از سلیقه کاربران و مخاطبان و همچنین بهترین زمان مطلع شدید، اقدام به برگزاری لایو در یک تاریخ و ساعت مشخص کنید. یکی دیگر از نکاتی که بسیار حائز اهمیت است این است که باید موضوع لایوتان، تاریخ و ساعت برگذاری آن را به مخاطبان خود اطلاع دهید. نحوه‌ی اطلاع رسانی شما باید به گونه‌ای باشد که مخاطب را به خود جذب کند و همچنین آن را مجاب به شرکت در لایو شما کند و حتی به دوستان و آشنایان خود نیز اطلاع دهد. به این نکته دقت کنید که بازده پیج شما رابطه‌ی مستقیمی با تعداد بازدید کنندگان لایو شما دارد، یعنی هر چه تعداد بازدید کنندگان افزایش یابد، بازده پیج شما نیز افزایش پیدا می‌کند. 

پیشنهاد ویژه یاراپلاس: خرید ویو استوری اینستاگرام

 

2.اطلاع رسانی و تبلیغ لایو قبل از برگزاری

یکی از مواردی که در رابطه با هر موضوع و مسئله‌ای مخصوصا درمورد شبکه‌های مجازی و اجتماعی اهمیت بسیاری دارد انجام تبلیغات است. قبلا به این موضوع اشاره کردیم که باید زمان برگزاری لایو را اطلاع رسانی کنید. همین اطلاع رسانی کردن به دیگران درمورد لایو تبلیغات به حساب می‌آید و هر چه تبلیغات خود را گسترش دهید به مراتب بازده لایو شما نیز افزایش می‌یابد. پس بهتر است علاوه بر اطلاع رسانی از طریق پیج خودتان، به صفحه‌های دیگر نیز تبلیغات لایوتان را بسپارید، تا بازده لایو و پیجتان افزایش یابد. همچنین می‌توانید برای تبلیغ لایو خود با برگزاری یک مسابقه از دنبال کنندگان خود بخواهید تاریخ و موضوع لایوتان را در پیج خود از طریق استوری برای مخاطبانشان به اشتراک بگذارند و از بین این افراد به تعدادی از آن‌ها به قید قرعه هدیه اهدا کنید.

 

3.به افراد و مخاطبان حاضر در لایو تخفیف بدهید

یکی دیگر از ترفندهای افزایش بازده لایو در اینستاگرام این است که به افراد حاضر در لایو تخفیف بدهید، البته اگر پیج شما یک پیج فروشگاهی است. بدین صورت که هر زمان تصمیم به برگزاری لایو می‌گیرید علاوه بر اطلاع رسانی موضوع و زمان لایو از راه‌های مختلف، همچنین اعلام کنید که قصد دارید به افراد حاضر در لایو به قید قرعه تخفیف ویژه خرید از فروشگاهتان را اهدا کنید.

 

4.خرید بازدید کننده

از آنجایی که لایو گذاشتن در اینستاگرام از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، شما می‌توانید برای افزایش بازدید کنندگان لایو خود اقدام به خرید بازدید کننده لایو کنید. با انجام این‌ کار رتبه لایو شما در بین لایوهای در حال برگزاری افزایش پیدا می‌کند و همچنین باعث می‌شود تا لایوتان خیلی زودتر در اکسپلور نمایان شود.

 

5.داشتن نظرات و ایده جدید

داشتن ایده‌های نو و جدید همواره یکی از ترفندهای افزایش بازده لایو در اینستاگرام است. امروزه لایو گذاشتن در اینستاگرام رواج بسیاری دارد و هر ساعت افراد بسیار زیادی از کاربران اینستاگرام در حال برگزاری لایو هستند به طوری که لایو گذاشتن به یک امر عادی تبدیل شده است. نکته‌ای که در این مرحله بسیار حائز اهمیت است، تعداد بازدید کنندگان لایو است نه تعداد برگزار کنندگان لایو و شما باید برای افزایش بازدید کنندگان لایوهای خود همیشه یک ایده جذاب و خلاقانه برای اجرا داشته باشید. لایو شما باید برای مخاطب جذاب باشد، پس نباید از یک اتفاق عادی لایو بگذارید و یا اینکه حرف‌های تکراری بزنید، باید همیشه و در همه حال برای ترقیب  مخاطب به شرکت در لایو خود ایده‌های نو و جذاب داشته باشید.

 

6.آشنایی با سلیقه مخاطبان

شما برای خلق ایده و نظرات جذاب در ذهن خود نیاز دارید تا با سلیقه‌ی مخاطبان خود آشنایی لازم و کافی را داشته باشید و با توجه به آن تمامی ایده‌ها را در ذهن خود خلق کرده و بهترین آن را مرور و اجرا کنید. باید همیشه موضوع لایوی که برگزار می‌کنید با موضوع پیجتان ارتباط داشته باشد، تا بتوانید مخاطب را به پیج و لایو خود جذب کنید.

 

7.توجه به جذابیت‌های بصری

توجه به این موضوع یکی دیگر از ترفندهای افزایش بازده لایو در اینستاگرام است، پس بهتر است برای جذب مخاطب به لایو خود به جذابیت‌های بصری اهمیت بسیاری دهید. در مرحله اول باید یک پس زمینه مناسب و جذاب برای خود انتخاب کنید، همچنین توجه به طرز پوشش و لباسی که در لایو می‌پوشید نیز به جذب مخاطب کمک کرده و او را ترقیب به ماندن بیش‌تر در لایو شما می‌کند.

 

8.تعامل بیش‌تر با مخاطبان

یکی دیگر از مواردی که در افزایش بازده لایو شما تاثیر بسزایی می‌گذارد تعامل داشتن با پیج‌های دیگری که شباهت زیادی با پیج شما دارند و همچنین مخاطبان بیش‌تری نیز دارند است. بهتر است به صورت مشترک با مخاطبانی که تعداد دنبال کنندگان آن‌ها بیش‌تر است و همچنین بازده لایو‌های آن‌ها نیز زیاد تر است، لایو برگزار کنید. این روش باعث افزایش تعامل با مخاطبان در شبکه های اجتماعی مثل اینستا می شود.    

 

9.اطمینان کامل از سرعت اینترنت

زمانی که اقدام به گذاشتن لایو می‌کنید باید اینترنت پرسرعتی داشته باشید و این موضوع بسیار اهمیت دارد. پایین بود سرعت اینترنت باعث می‌شود کیفیت لایو شما کاهش پیدا کند و این موضوع اشتیاق مخاطب را برای ماندن در لایو شما از بین می‌برد. همچنین در صورت قطع شدن‌‌های مکرر لایو بسیاری از بازدید کنندگان از شرکت در لایو شما انصراف می‌دهند. پس از سرعت اینترنت خود قبل از برگزاری لایو مطمئن شوید‌.

 

10.لایو را مدیریت کنید

در حین اجرای لایو هر اتفاقی ممکن است رخ دهد که کنترل امور از دست شما خارج شود و شما به عنوان مدیر و فردی که لایو را برگزار کرده‌اید باید توانایی لازم را داشته باشید تا به بهترین نحو ممکن لایو خود و شرایط و اتفاقات پیش آمده را کنترل کنید. ممکن است به موجب رخدادی در لایو مخاطبان از خود بازخورد نامناسبی ارائه‌ دهند، پس باید بتوانید با اعتماد به نفس کامل و بدون استرس لایو و مخاطبان لایو را مدیریت کنید.

 

کلام پایانی

هرچند که لایو گذاشتن در اینستاگرام (https://creators.instagram.com/live) می‌تواند موجب بالا رفتن بازده پیج شما شود، اما رعایت نکردن اصولی که در بالا به آن اشاره کردیم می‌تواند تاثیر برعکس بر بازده پیج شما بگذارد. پس با توجه و رعایت نکات ذکر شده در این مقاله می‌توانید بازدید لایوهای خود در اینستاگرام را افزایش دهید که در نتیجه منجر به افزایش بازده پیج شما نیز می‌شود. با انجام ترفندهای افزایش بازده لایو در اینستاگرام که در بالا به شما آموزش دادیم بدون شک می‌توانید در کم‌ترین زمان ممکن بازده پیج خود را بالا ببرید.

نظر دهید