پنل کاربری
چرا پیامک تلگرام نمیاد؟

چرا پیامک تلگرام نمیاد؟

چرا پیامک تلگرام نمیاد؟ امروزه همه افراد با استفاده از اپلیکیشن پیام‌رسان تلگرام، می‌توانند به‌ سادگی و با سرعت با همه مخاطبان خود در ارتباط باشند. در این برنامه، می‌توان پیام‌های خود را به‌ شکل جمعی نیز فرستاد. شما می‌توانید از طریق چند دستگاه نیز به تلگرام خود وارد شوید.

البته، پیش از وارد شدن به آن، باید توسط یک پیامک در تلگرام احراز هویت شوید تا این برنامه بتواند از دسترسی‌های غیرمجاز به حساب کاربری شما جلوگیری کند. گاهی اوقات پیامک کد تلگرام برای شما ارسال نمی‌شود. اما، چرا؟

ارسال به پی وی تلگرام (پیامک انبوه تبلیغاتی)

پیامک کد تلگرام

زمانی که شما قصد دارید به اکانت تلگرام خود وارد شوید، پیش از دسترسی به اکانت، می‌بایست احراز هویت شوید. این برنامه برخلاف سایر پلتفرم‌ها برای احراز هویت کردن کاربران خود بر نام کاربری و رمز عبور تاکید ندارد. درصورتی‌که شما برای ورود از مرورگر یا دسکتاپ تلگرام استفاده کنید، برای احراز هویت باید از کد QR استفاده نمایید.

پیامک دریافتی تلگرام حاوی یک کد پنج‌رقمی است و این برنامه هنگامی که بخواهد کاربران خود را احراز هویت کند، به شماره آن‌ها ارسال می‌کند. البته، این کد صرفا برای شماره ‌تلفنی که جهت ثبت‌نام در حساب تلگرام استفاده شده باشد، ارسال می‌شود. شما پس از وارد کردن آن کد و تطبیق با کد مورد نیاز، اجازه دسترسی به حساب کاربری خود را خواهید داشت.

همچنین، اگر از مرورگر یا برنامه دسکتاپ می‌خواهید وارد حساب کاربری خود شوید، باید کد QR نمایش داده شده را با تلگرام گوشی خود اسکن کنید. بدین ترتیب احراز هویت انجام می‌شود.

 

دلایل عدم دریافت پیامک کد تلگرام

عدم دریافت پیامک حاوی کد فعال‌سازی به دلایل متعددی ارتباط دارد. البته، احتمال کمی را می‌توان درنظر گرفت که این مشکل، دلیل دیگری داشته باشد. این دلایل عبارتند از:

 

1.تَرابرد کردن سیم کارت خود

یکی از رایج‌ترین دلایل دریافت نشدن کد، ترابرد کردن سیم کارت است. اغلب کاربرانی که به این دلیل پیامک را دریافت نمی‌کنند، از این موضوع ناآگاه هستند. شما باید با اپراتور خود سیم کارت تماس بگیرید که اگر ترابرد کرده‌اید، این مورد را لغو کند.

2.تکرار در حذف حساب کاربری خود

حذف کردن مکرر حساب کاربری خود می‌تواند سبب مشکلات بعدی شود. این مورد شاید باعث بلاک شدن اکانت شما توسط تلگرام ( خرید تلگرام پرمیوم ) نیز شود. برای این مشکل راه‌حل قطعی ارائه نشده و بهتر است با یک شماره دیگر اقدام به ساخت اکانت جدید کنید.

3.نصب کردن نسخه‌های جعلی

تلگرام، پیامک حاوی کد را صرفا به نسخه‌های اصلی و رسمی ارسال می‌کند. یعنی شما باید نسخه اورجینال را نصب کرده و سپس، درخواست کد دهید.

4.تلاش مکرر در زمانی کوتاه

اگر شما به دلایلی مثل سرعت پایین اینترنت و رعایت نکردن نکات بالا، دفعات زیادی برای دریافت این کد تلاش کرده باشید، به شکل موقت محدود می‌شوید. برای رفع این مشکل، پس از 24 ساعت دوباره تلاش کنید تا مسدودی رفع شده باشد.

5.مشکل اپراتور یا تلگرام

اگر موارد بالا اتفاق نیفتاده باشد و مشکل از سوی خود اپراتور یا تلگرام باشد، نگران نباشید. چراکه با انجام روش‌های زیر، این مشکل حل خواهد شد.

 

رفع مشکل دریافت پیامک کد تلگرام

شما برای حل این مشکل می‌توانید از شیوه‌هایی مثل اطمینان از صحت شماره تلفن و دسترسی به اینترنت استفاده نمایید. در موارد زیر می‌توان مشکل عدم دریافت این پیامک را رفع کنید.

 

دریافت کد تلگرام از طریق اینترنت

شما برای رفع این مشکل، در ابتدا به وارد وب‌سایت telegram.org شوید. سپس، در قسمت Phone number  شماره تلفن خود را وارد نمایید. در اینجا منتظر بمانید تا یک کد تأییدیه تلگرام برای شما فرستاده شود. همچنین، جهت دریافت این کد از طریق پیامک، گزینه Send code with SMS یا موردی مشابه به آن را انخاب کنید.

در نهایت، کد برای شما ارسال می‌شود. درصورتی‌که این کد را به شکل پیامک دریافت نکردید، تلگرام با شما تماس می‌گیرد و آن را به صورت صوتی اعلام خواهد کرد.

 

دریافت کد از طریق ایمیل

شما برای حل مشکل دریافت نشدن کد تلگرام، می‌توانید از شیوه رمز تأییدیه دو مرحله‌ای از طریق ایمیل اقدام کنید. این راه‌کار امنیت بالایی دارد. برای دریافت کد به این شکل، مراحل زیر را انجام دهید:

  1. در ابتدا برنامه تلگرام خود را اجرا کرده و گزینه سه‌نقطه در بالای صفحه را انتخاب نمایید.
  2. در قسمت تنظیمات گزینه privacy and security را لمس کنید.
  3. در این صفحه به گزینه privacy and security رفته و Two Step Verification را انتخاب کنید.
  4. سپس، با انتخاب Set Additional Password، رمز موردنظر را وارد نمایید.
  5. پس از آن ایمیل خودتان را وارد کنید. اگر آن را فراموش کردید، می‌توان از طریق ایمیل آن رمز را بازیابی کرد.
  6. در نهایت، به اکانت ایمیل خود رفته و لینک تأییدیه دومرحله‌ای را باز نمایید. این کار سبب افزایش امنیت اکانت شما شده و به راحتی می‌توان، کد را از طریق ایمیل دریافت کرد.

همچنین بخوانید:خرید آیدی تلگرام
 

 

تغییر دادن IP

در راه‌کاری دیگر برای رفع مشکل دریافت نشدن کد تلگرام، شما می‌توانید از برنامه‌های تغییر دهنده آی‌پی استفاده کرده تا آی‌پی شما تغییر کند. سپس دریافت کد فعال‌سازی با آی‌پی جدید امکان‌پذیر است. همچنین، این شیوه به شما کمک می‌کند تا از بلاک‌شدن آی‌پی‌ پیشگیری شده و دریافت این کد ممکن شود. برای استفاده از این روش مراحل زیر را انجام دهید.

  1. در ابتدا یک برنامه تغییر دهنده آی‌پی را روی گوشی خود نصب کنید.
  2. سپس، آی‌پی که می‌خواهید به آن تغییر کند را انتخاب نمایید. این مورد ممکن است یک آی‌پی از کشورهای مختلف یا محلی باشد.
  3. در پایان، آی‌پی شما تغییر کرده و شما می‌توانید از آی‌پی جدید، جهت دریافت کد تأیید استفاده نمایید.

اگر با این شیوه نتیجه‌ای حاصل نشد، باید کمی صبر کنید تا از بلاک خارج شده و مجددا اقدام به ساخت حساب کاربری کنید. این بلاک شدن شاید به علت فعالیت‌های غیرقانونی یا تکرر در درخواست‌های دریافت کد باشد.

 

راه‌اندازی دوباره تلگرام

اگر مشکلی رخ داده باشد که تلگرام را تحت تأثیر قرار داده باشد و این مشکل، سبب عدم دریافت کد شود، بهتر است برنامه را دوباره اجرا کنید.

 

حل مشکل از طریق تماس تلفنی یا تاییدیه خودکار

در آپدیت‌های جدید برنامه تلگرام و تلگرام بیزینس، یک گزینه جدید اضافه شده که در زمان ورود به حساب کاربری، می‌توان از تاییدیه خودکار برای دریافت کد استفاده کرد. شما می‌توانید از این شیوه نیز برای حل مشکل عدم دریافت کد تلگرام استفاده نمایید.

 

درصورتی‌که صفحه (در حال تماس با تلفن شما) را مشاهده کردید، نیازی به انجام کاری نیست. سیستم به ‌شکل خودکار با شما تماس برقرار کرده و شما نباید به آن به ‌شکل دستی پاسخ بدهید. بعد از ۸ الی ۱۵ ثانیه، وارد حساب کاربری خود خواهید شد. چراکه این صفحه اعلام خواهد کرد که تماس پاسخ داده نشد و خود سیستم به صورت خودکار تاییدیه را انجام خواهد داد.

اگر همچنان این کد دریافت نشد، به شما اطلاع داده می‌شود. سپس، بعد از ۳ دقیقه می‌توان تماس مجدد را درخواست داد. گاهی اوقات، سیستم به سرعت و مجددا با شما تماس برقرار کرده تا پاسخ دهید. درصورتی‌که کد را برای دستگاه دیگری ارسال کردید، برای ارسال کد کافی است گزینه (ارسال کد به‌ صورت پیامک) را لمس کنید. اگر مجددا کد ارسال نشده، همچنان از صفحه خارج نشوید. به دلیل این‌که به احتمال زیاد سیستم دوباره با شما تماس خواهد گرفت.

 

سخن پایانی

همان‌گونه که در بالا مطالعه کردید، عدم دریافت پیامک حاوی کد تلگرام دلایل متفاوتی دارد. این دلایل اتصال اینترنت، نوع فیلتر شکن و پروکسی را دربر می‌گیرد. البته، در مواردی دیگر اختلالات سامانه نیز سبب دریافت نشدن کد تلگرام خواهد شد.

امروزه باتوجه به گسترده بودن باگ‌ها و اختلالات در سیستم پیام‌رسان‌ها، شاید در برخی موارد هیچ کدام از راه‌کارهای فوق، مشکل را در این پلتفرم حل نکند. در این شرایط شما می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت یاراپلاس و دریافت مشاوره و کمک از کارشناسان این مرکز، به رفع این مشکل بپردازید.

نظر دهید