پنل کاربری
کیف پول تلگرام چیست؟ کیف پول تلگرام (Telegram Wallet)

کیف پول تلگرام (Telegram Wallet) چیست؟

امروزه فضای مجازی و انجام معاملات در آن به قدری گسترده شده که پلتفرم‌های مختلف برای نگه‌داری از دارایی‌های دیجیتالی، راه‌کارهایی ارائه داده‌اند. یکی از این راه‌کارها، کیف پول دیجیتالی است. یکی از محبوب‌ترین پیام‌ رسان‌ها یعنی تلگرام نیز راه‌ حلی معرفی کرده که کیف پول تلگرام (Telegram Wallet) نام دارد.

این کیف پول برای سرمایه‌گذاران و معامله‌گران بسیار کاربردی است. بنابراین، شما به عنوان کاربر این پلتفرم به راحتی به دارایی‌های خود دسترسی خواهید داشت. راه‌اندازی این کیف، گام مهمی در راستای حفاظت از دارایی‌های دیجیتالی است.

خرید رفرال ربات تلگرام از یاراپلاس با استارت آنی!

معرفی کیف پول تلگرام

کیف پول تلگرام یکی نوع کیف پول نرم‌افزاری است که به شکل یک روبات، در پلتفرم تلگرام معرفی شده است. به همین دلیل همه افراد می‌توانند با استفاده از این شبکه اجتماعی به واریز، برداشت و نگه‌داری از رمز ارزهای خود در این كيف بپردازند.

البته، نکته قابل توجه این است که این کیف پول مانند اغلب کیف پول‌های ارز دیجیتالی نبوده و به شکل حضانتی فعالیت می‌کند. یعنی، در هنگام راه اندازی وَلتِ تلگرام، کلیدهای خصوصی به کاربران ارائه نشده که مزایا و معایب خاص خود را به همراه دارد.

یکی از دلایل فعالیت این کیف به این شکل، این است که ذخیره نکردن عبارت بازیابی ولت تلگرام توسط کاربران، سبب تسریع در فرآیند راه‌اندازی آن می‌شود. از سوی دیگر دسترسی نداشتن به کلید خصوصی، به معنای آن است که کاربران، کنترل مورد نیاز را روی دارایی‌های خود ندارند. به همین دلیل، اگر مشکل رخ دهد، از دست رفتن دارایی‌های کاربران دور از انتظار نخواهد بود.

 

رمز ارزهای قابل پشتیبانی در کیف پول تلگرام

اکنون که شما با مفهوم کیف پول تلگرام آشنا شدید، باید بدانید که این کیف از همه رمز ارزها پشتیبانی نمی‌کند. در حال حاضر واریز، برداشت و نگه‌داری از ارزهایی مانند نات‌کوین، تون‌کوین و بیت‌کوین امکان‌پذیر است. شما با درنظر گرفتن این موضوع، می‌توانید معاملات خود را با ارزهای تعیین شده و بدون محدودیت انجام دهید.

پیش از واریز معاملات رمز ارزها به کیف پول تلگرام، دقت داشته باشید که مبدا و مقصد، از رمز ارزهای موردنظرتان پشتیبانی کند. همچنین، شبکه‌ها نیز می‌بایست یکسان باشند. البته، اخیرا پلتفرم تلگرام، روبات‌هایی را برای استخراج ارزهای دیجیتال نیز معرفی کرده است.

 

نحوه راه‌اندازی کیف پول تلگرام

راه‌اندازی این کیف پول کار راحتی است و شما با انجام مراحل زیر، می‌توانید به آن دسترسی داشته باشید. به این نکته دقت کنید که به دلیل تحریم‌های بین‌المللی، پلتفرم تلگرام دسترسی افراد ساکن ایران را به این کیف محدود کرده است. پیشنهاد: خرید زیر مجموعه ربات بلوم (Blum) تلگرام!

 

البته، همه ایرانیان می‌توانند از بخش غیرحضانتی این کیف پول یعنی تون‌ اسپیس استفاده کنند. بنابراین، شما برای دسترسی به تون‌ اسپیس، در ابتدا باید با طی مراحل زیر، کیف پول تلگرام خود را فعال نمایید:

  • در گام اول، به برنامه تلگرام گوشی موبایل خود وارد شوید. اپلیکیشن شما باید با آخرین نسخه تلگرام به‌روز رسانی شده باشد.
  • در صفحه اصلی این برنامه که شامل چت‌های شما است، نوار جست‌وجو را پیدا کنید. سپس در آنجا عبارت «wallet»  را تایپ و سرچ نمایید.
  • گزینه ولت تلگرام را انتخاب کرده که معمولا جزء نخستین گزینه‌ها است. البته، دقت دشته باشید که نام و لوگوی کیف پول صحیح باید و تیک آبی نیز مشاهده شود.

به جای این کار، شما می‌توانید به صفحه کیف پول‌ TON رفته و در این صفحه، ولت تلگرام را انتخاب نمایید. سپس، به شکل خودکار به تلگرام هدایت شده و می‌توانید سایر مراحل را انجام دهید.

  • در قدم‌های بعدی، به صفحه چت ربات wallet تلگرام وارد شوید.
  • در قسمت پایین صفحه، گزینه «Start» را انتخاب نمایید.
  • در پیامی که باز می‌شود، روی گزینه «Open Wallet» کلیک کنید.
  • سپس، پنجره شرایط استفاده از این کیف پول مشاهده خواهد شد. تیک پذیرش شرایط را بزنید و روی «Continue» کلیک نماید.
  • اکنون، ولت تلگرام شما ایجاد شده است. در ادامه، گزینه «Let’s go» را انتخاب کنید تا در صفحه منوی اصلی، کیف پول‌تان قابل مشاهده باشد.
  • در پایان، در بالای صفحه و سمت چپ روی آیکون تنظیمات کلیک کنید تا گزینه اول یا همان «Show TON Space» فعال شود. این ولت، همان کیف پول شما خواهد بود.

بیشتر بدانید درمورد تلگرام استارز

قسمت‌های مختلف کیف پول تلگرام

پس از را راه‌اندازی کیف پول تلگرام خود، بیایید نگاهی به بخش‌های مختلف این کیف بیندازیم. در موارد زیر این بخش‌ها معرفی شده‌اند:

 

1.Total Balance (موجودی کل)

در قسمت بالای صفحه، موجودی کلِ حساب شما قابل مشاهده است. شما با تنظیمات از بخش آیکون سه نقطه در سمت راست و بالا، می‌توانید ارز پیش‌فرض را شخصی‌سازی نمایید.

2.Add Crypto (اضافه کردن رمزارزهای مختلف)

شما این امکان را دارید که با انتخاب علامت مثبت در زیرِ قسمت موجودی کل، موجودی کیف پول‌تان را افزایش یا رمزارزهای مختلف را اضافه کنید. گزینه‌های قابل دسترسی برای انجام این کار، خرید رمزارز با کارت بانکی، خرید در معاملات بازار و انتقال دارایی از کیف پولی دیگر را شامل می‌شود.

3.TON Space Beta (تون‌اسپیس‌بتا)

درصورتی‌که کیف پول تلگرام خود را راه‌اندازی کرده باشید، گزینه تون‌اسپیس‌بتا قابل ‌مشاهده است. این بخش مانند دروازه ورود شما به بلاک‌چین تون (TON) است. تون‌اسپیس بخش غیرحضانتی کیف پول تلگرام شما است. شما در تون‌اسپیس می‌توانید موجودی تون‌کوین خود را کنترل نموده و به ان‌اف‌تی‌ها دسترسی داشته باشید. البته در آینده، از طریق این قسمت، برنامه‌های غیرمتمرکز در دسترس خواهد بود.

همچنین بدانید: آموزش کانکت کردن کیف پول به ایردراپ بلوم

4.Asset (دارایی‌)

این کیف پول صرفا برای تون‌کوین طراحی نشده و موجودهای بیت‌کوین، تتر و نات‌کوین نیز قابل نمایش است. البته در این ولت، موجودی تتر شما با نام «Dollars» نشان داده می‌شود.

5.ابزارهای معاملاتی

این ابزارها راه‌هایی‌ برای اضافه کردن وجوه، معاملات بازار، انواع مبادلات و نقل‌وانتقالات را دربر می‌گیرد.

 

کارمزدهای دریافتی ولت تلگرام

براساس انتشار اطلاعات رسمی وبسایت wallet.tg، محدودیتی برای حداقل واریزی بیت‌کوین و تون‌کوین تعیین نشده است. ولی حداقل میزان واریزی تتر ۰.۱ واحد است و مقادیر کمتر از آن جزء موجودی کاربر لحاظ نمی‌شود. البته، واریز دارایی به‌غیر از کارمزد خود بلاکچین، شامل پرداخت کارمزد نخواهد شد. اگر تراکنش به یک کیف پول دیگر انجام شود، حداقل مقدار قابل برداشت از این کیف موارد زیر است:

  • ارز بیت‌کوین: ۰.۰۰۰۱ BTC
  • ارز تون‌کوین: ۰.۰۰۱ TON
  • تتر: ۱ USDT

در صورتی‌که تراکنش به مقصد کیف پول خارجی انجام گیرد، دریافت کارمزد به شرح زیر است:

  • ارز بیت‌کوین: حداقل ۰.۰۰۰۴ BTC
  • ارز تون‌کوین: ۰.۰۵ TON
  • تتر: ۲ USDT

 

نحوه ارسال و برداشت وچه از ولت تلگرام

برداشت از این کیف پول، کار آسانی است. شما برای انجام این کار در ابتدا روی رمز ارز موردنظر برای برداشت کلیک کنید. سپس، روی گزینه “Send” بزنید. در آخر، مقدار و آدرس مقصد را وارد نمایید.

به این نکته دقت کنید که برای انتقال تون‌کوین به آدرس کیف پول یک صرافی، یک ممو یا تگ باید برای آن قرار بدهید. این مورد برای شناسایی کردن تراکنش‌های تون‌کوین توسط صرافی بسیار ضروری است. البته، هنوز درج تگ یا ممو برای تراکنش‌های TON Coin در این کیف امکان‌پذیر نیست. بنابراین، امکان ارسال مستقیم این رمز ارز به کیف صرافی‌ها، فعلا وجود ندارد.

نکته دوم این است که، برداشت‌های تن‌کوین و تتر در چند ثانیه پردازش می‌شوند اما، برای بیت‌کوین به چند دقیقه‌ زمان نیاز است. اگر تراکنش شما در زمان مشخص‌شده ارسال نشد، حتما به پشتیبانی تلگرام به آدرس t.me/wallet_supportbot  پیام ارسال کنید.

 

مزایا و معایب استفاده از ولت تلگرام

همه کاربران برای شناخت کیف پول تلگرام، باید مزایا و معایب این کیف مطلع باشند. به شکل کلی، کار کردن با این ولت ساده و روان است. بنابراین، کاربران و سرمایه‌گذاران مبتدی نیز قادر هستند از این کیف استفاده نمایند. همچنین، امنیت این کیف بسیار بالا است و الگوریتم‌های رمزنگاری برای محافظت از دارایی‌های کاربران، درنظر گرفته شده است.

یکی از مهم‌ترین مزایای ولت تلگرام، سرعت کار بالا و دریافت کارمزد پایین است. شما با درنظر گرفتن این موضوع باید در کنار مزایای متعدد، از معایب این کیف نیز آگاهی شوید. پشتیبانی از تعداد محدودی رمز ارز، یکی از معایب این ولت است. از آنجایی که این کیف به شکل متمرکز و با نظارت تیم تلگرام در حال فعالیت است، برخی از کاربران در این کیف فعالیت نمی‌کنند.

 

سخن پایانی

پلتفرم تلگرام یکی از بهترین پیام‌ رسان‌های فعال در دنیای ارزهای دیجیتالی است. این برنامه راه‌حلی کاربرپسند برای مدیریت مالی ارائه می‌دهد. کیف پول تلگرام با ارائه امکانات متعدد به کاربران، همه نیازها را برای هر نوع تراکنش و نگه‌داری از ارزهای دیجیتالی فراهم کرده است. البته، تلگرام (فرگمنت تلگرام چیست) برای آسایش کاربران خود، راه‌کاری عرضه کرده تا بتوان توسط این پیام‌رسان، مدیریت مالی دارایی‌های خود را به عهده گرفت. شما نیز با دنبال کردن این راهنما، می‌توانید به سادگی کیف پول خود را راه‌اندازی و مدیریت کنید.

 

نظر دهید