پنل کاربری
چگونه در تیک تاک لایو بگذاریم؟ آموزش گذاشتن لایو در تیک تاک (TikTok live)

آموزش گذاشتن لایو در تیک تاک (TikTok live)

چگونه در تیک تاک لایو بگذاریم؟ آموزش گذاشتن لایو در تیک تاک یکی از مهم‌ترین مهارت‌هایی است که می‌تواند به شما کمک کند تا با مخاطبان خود به صورت مستقیم و زنده ارتباط برقرار کنید. این قابلیت به شما امکان می‌دهد تا در لحظه با فالوورهای خود تعامل داشته باشید، نظرات (خرید کامنت تیک تاک) و سوالات آن‌ها را دریافت کنید و به آن‌ها پاسخ دهید. از معرفی محصولات جدید گرفته تا جلسات پرسش و پاسخ، لایو تیک تاک یک ابزار قدرتمند برای افزایش تعامل و ارتقاء برند شماست. در این مقاله از یاراپلاس، به شما نشان خواهیم داد که چگونه در TikTok لایو بگذاریم؟ چگونه با استفاده از چند مرحله ساده، لایو خود را در تیک تاک راه‌اندازی کنید و از این طریق به حداکثر بهره‌وری در این پلتفرم جهانی دست یابید.

 

لایو تیک تاک چیست؟ معرفی TikTok Live

 

لایو تیک تاک چیست؟ معرفی TikTok Live

 

لایو تیک تاک یکی از قابلیت‌های برجسته این پلتفرم اجتماعی است که به کاربران اجازه می‌دهد از طریق ویدیو بطور زنده و در زمان واقعی با مخاطبان خود تعامل برقرار کنند. این ویژگی به برندها و کاربران امکان می‌دهد تا با استفاده از محتوای زنده، دسترسی و ارتباط بیشتری با جامعه‌ی هدف خود برقرار کنند. از جلسات آموزشی گرفته تا نمایش‌های آشپزی و آرایشی، لایو تیک تاک به کاربران فرصتی منحصر به فرد برای تعامل مستقیم با دنبال‌کنندگان و افزایش نفوذ در بازار هدف خود می‌دهد.

با گذاشتن لایو در تیک تاک به‌جای فیلم‌برداری، ویرایش و آپلود ویدیوهای خود در این پلتفرم برای کاربرانی که بعداً آن‌ها را تماشا کنند، فیلم‌برداری را در زمان واقعی شروع می‌کنید و بینندگان می‌توانند مستقیماً با شما ارتباط برقرار کنند. درست مانند فیس بوک، اینستاگرام و یوتیوب که همگی قابلیت پخش زنده دارند، TikTok نیز چنین است. بیشتر پخش‌های زنده TikTok معمولا غیررسمی و محاوره‌ای هستند.

بیشتر بخوانید: آموزش لایو اینستاگرام

 

لایو تیک تاک کجاست؟ چرا گزینه لایو در تیک تاک ندارم؟

برای دسترسی به قابلیت لایو TikTok، ابتدا باید اپلیکیشن تیک تاک را باز کنید و به بخش "+ " در پایین صفحه بروید. از اینجا، می‌توانید گزینه "Live" را انتخاب کرده و پخش زنده خود را شروع کنید.

اما اگر دکمه لایو تیک تاک را پیدا نمی‌کنید، ممکن است به دلایل زیر باشد:

  1. سن کاربر: تیک تاک برای محافظت از کاربران جوان، قابلیت لایو را برای افراد زیر 16 سال غیرممکن ساخته است. اگر سن شما کمتر از 16 سال باشد، امکان استفاده از لایو را نخواهید داشت.
  2. تعداد دنبال‌کنندگان: برای دسترسی به قابلیت لایو، شما باید حداقل 1000 دنبال‌کننده داشته باشید. اگر تعداد دنبال‌کنندگان شما کمتر از این مقدار است، گزینه لایو تا زمانیکه به این تعداد دنبال کننده نرسیده اید برایتان غیرفعال خواهد بود. در صورت نیاز به خرید فالوور تیک تاک از سایت یاراپلاس مراجعه نمایید.
  3. بروزرسانی اپلیکیشن: مطمئن شوید که آخرین نسخه تیک تاک را نصب کرده‌اید. گاهی اوقات، قابلیت‌های جدید یا رفع مشکلات در بروزرسانی‌های جدید اضافه می‌شوند.
  4. محدودیت‌های منطقه‌ای: در برخی مناطق، به دلیل محدودیت‌های قانونی یا سیاست‌های داخلی، قابلیت لایو ممکن است در دسترس نباشد.

اگر همه موارد فوق را بررسی کرده‌اید و هنوز نمی‌توانید به قابلیت لایو دسترسی پیدا کنید، ممکن است نیاز باشد با پشتیبانی تیک تاک (لینک) تماس بگیرید تا مشکل خود را گزارش دهید و راهنمایی‌های لازم را دریافت کنید.

 

چگونه در تیک تاک لایو بگذاریم؟ آموزش لایو تیک تاک در ایران

 

چگونه در تیک تاک لایو بگذاریم؟

 

در این بخش از مطلب آموزش گذاشتن لایو در تیک تاک همچنان با ما همراه باشید تا در ادامه نحوه اجرای لایو در تیک تاک را در چهار مرحله ساده به شما آموزش دهیم:

 

چگونه لایو تیک تاک را فعال کنیم؟

  1. مرحله 1: برای دسترسی به TikTok Live، برنامه را باز کنید و روی نماد دوربین "+" ضربه بزنید.
  2. مرحله شماره 2: گزینه "LIVE" را از نوار پیمایش در پایین صفحه انتخاب کنید.
  3. مرحله شماره 3: یک تصویر انتخاب کنید، یک عنوان برای پخش خود بنویسید (بعدا می توانید آن را تغییر دهید)، یک موضوع (اختیاری) اضافه کنید.
  4. مرحله چهارم: روی «Go LIVE» ضربه بزنید و لایو را شروع کنید. در اینجا فالوورهای شما اعلانی مبنی بر پخش زنده دریافت خواهند کرد. قابل ذکر است هنگامی که لایو هستید، می‌توانید دوربین را برگردانید، جلوه‌ها را اضافه کنید و نظرات را فیلتر کنید.

در نهایت برای خروج از پخش زنده، "X" را در گوشه سمت چپ بالای صفحه فشار دهید تا ضبط متوقف شود.

خرید لایک تیک تاک 100% تضمینی ارزان و با کیفیت از یاراپلاس

 

مزایای گذاشتن لایو در تیک تاک:

  • می‌توانید رویدادهای زنده را پیش از موعد و در سایر پلتفرم‌ها تبلیغ کنید.
  • می‌توانید با طرفداران خود جلسات پرسش و پاسخ زنده برگزار کنید.
  • می‌توانید با یکی دیگر از سازندگان TikTok شریک شوید و با هم لایو برگزار کنید.
  • می‌توانید در جریان پخش زنده TikTok از بینندگان کمک دریافت کنید.

 

10 تکنیک موثر و کارآمد به هنگام گذاشتن لایو در تیک تاک

برای کمک به موفقیت محتوای شما، TikTok لیستی از نکاتی را ارائه کرده است که باید به هنگام لایو گذاشتن در تیک تاک خود در نظر بگیرید:

 

تکنیک شماره 1: انتخاب بهترین زمان برای لایو رفتن در تیک تاک

بهترین زمان برای گذاشتن لایو تیک تاک در ایران، درست زمانی هست که مخاطبان شما در این پلتفرم بیشترین فعالیت را دارند. یعنی بهترین حالت شما برای لایو رفتن در تیک تاک زمانی است که مخاطبانتان آنلاین بوده و در حال پیمایش هستند.

بیشتر بخوانید: آموزش زمان بندی پست های تیک تاک

 

تکنیک شماره 2: مدت زمان

هیچ محدودیت زمانی برای Lives وجود ندارد، اما TikTok یک مدت زمان 30 دقیقه ای را توصیه می کند.

 

تکنیک شماره 3: فعال بمانید

قبل از لایو رفتن در تیک تاک یک ویدیو پست کنید. به این ترتیب اگر کاربر ویدیوی شما را در حین پخش زنده ببیند، یک نماد خاص ظاهر می شود که به او اجازه می دهد مستقیماً و بصورت برد-برد وارد لایو شما شود.

همچنین بخوانید: آموزش ساخت ویدیو دوئت (Duet) در تیک تاک

تکنیک شماره 4: نورپردازی

به هنگام لایو رفتن در تیک تاک، بهتر است بدانید که نور خوب می تواند تفاوت ظریف و در عین حال عمده ای در کیفیت ویدیوی شما ایجاد کند. هنگام راه‌اندازی لایو تیک تاک خود، در یک منطقه با نور خوب با نور طبیعی فیلم بگیرید یا از رینگ لایت استفاده کنید.

 

تکنیک شماره 5: صداها

نویز پس زمینه را به حداقل برسانید. مطمئن شوید که لایو را از یک مکان ساکت پخش می کنید تا کاربران بتوانند بدون حواس پرتی صدای شما را بشنوند.

 

تکنیک شماره 6: اتصال به اینترنت

اتصال ثابت به اینترنت، کلید میزبانی یک لایو تیک تاک موفق است. روی بهترین ها سرمایه گذاری کنید و قبل از لایو رفتن در تیک تاک مطمئن شوید که مشکل اینترنت و قطعی آن را نخواهید داشت.

 

تکنیک شماره 7: زاویه دوربین

حرکت بیش از حد می تواند منجر به تجربه جریان متزلزل (و سرگیجه) شود. یک موقعیت ثابت برای تلفن یا دوربین خود پیدا کنید و آن را برای مدت زمان لایو خود قفل کنید.

 

تکنیک شماره 8: برنامه ریزی کنید

داشتن یک برنامه ریزی قوی برای پخش زنده در تیک تاک خود مفید است تا متمرکز بمانید. کارت های نشانه را در نظر بگیرید، یا یک سری از بخش های صحبتتان را ترسیم کنید تا شما را در مسیر نگه دارد.

 

بهترین تمرین شماره 9: مخاطب خود را درگیر کنید

بهترین بخش تجربه TikTok Live تعامل با فالوورهایتان در زمان لایو است. در چت مراقب باشید و به نظرات، سؤالات یا درخواست‌ها بدون حاشیه پاسخ دهید تا واقعاً با بینندگان خود ارتباط برقرار کنید.

 

تکنیک شماره 10: لایو خود را تعدیل کنید

شما به عنوان برگزارکننده لایو این گزینه را دارید که نظرات را فیلتر کنید، نظر دادن بینندگان را بی صدا یا میوت کنید، و یا حتی شخصی را از پخش لایو مستقیم خود مسدود کنید.

 

چگونه لایو تیک تاک را فعال کنیم؟

 

سخن پایانی در مورد آموزش لایو تیک تاک

در نهایت لایو تیک تاک می‌تواند راهی عالی برای افزایش آگاهی از برند، ایجاد سرنخ و حتی افزایش تبدیل باشد. اما مهمتر از آن، این امکان را به شما می دهد که با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید و در سطح صمیمی تری با آنها ارتباط برقرار کنید. از زمانی که TikTok پخش زنده یا همان لایو را معرفی کرد، به یک پلتفرم رسانه اجتماعی برتر برای محتوای ویدیویی لایو تبدیل شده است. اگر در TikTok حضور دارید و آماده هستید تا تعامل مخاطب را به سطح بالاتر ببرید، باید گذاشتن لایو در تیک تاک را شروع کنید. ممنون از اینکه تا انتها همراه ما در این مطلب از سایت یاراپلاس بودید.

نظر دهید