پنل کاربری
اینستاگرام در ترکیه فیلتر شد. راه های دور زدن فیلترینگ

اینستاگرام در ترکیه فیلتر شد

سانسور گسترده در ترکیه؛ این بار نوبت اینستاگرام شد! آیا امکان دور زدن فیلترینگ برای کاربران ترکیه هست؟

 

ترکیه در اقدامی ناگهانی، دسترسی به شبکه اجتماعی اینستاگرام را مسدود کرد. این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که اینستاگرام برخی پست‌های تسلیت به اسماعیل هنیه، یکی از مقامات ارشد حماس، را حذف کرد. فخرالدین آلتون، مدیر ارتباطات ریاست جمهوری ترکیه، این اقدام اینستاگرام را "سانسور محض" خوانده و به شدت از آن انتقاد کرد.

 

دلیل اصلی این مسدودسازی، اختلاف نظر دولت ترکیه با سیاست‌های اینستاگرام در برخورد با محتوای مرتبط با فلسطین است. این اقدام با واکنش‌های گسترده کاربران شبکه‌های اجتماعی و فعالان مدنی روبرو شده است.

 

اما خبر خوب این است که برخی کاربران ترکیه با استفاده از سیستم‌های ضد فیلترینگ موفق شده‌اند به اینستاگرام دسترسی پیدا کنند. کانال های تلگرامی در پستی اعلام کرده است که اپلیکیشن اینستاگرام با استفاده از سرورهای چرخشی، فیلترینگ را دور زده و برای برخی کاربران قابل دسترسی است.


خرید فالوور اینستاگرام از یاراپلاس!

 

این اتفاق یک بار دیگر نشان می‌دهد که دولت ترکیه در برخورد با شبکه‌های اجتماعی و آزادی بیان رویکردی سانسورگرا دارد. در سال‌های گذشته نیز شاهد مسدود شدن سایر شبکه‌های اجتماعی مانند توییتر و یوتیوب در این کشور بوده‌ایم.

 

کاربران ترکیه در تلاش هستند تا با استفاده از ابزارهای مختلف، این محدودیت‌ها را دور بزنند. اما این سؤال همچنان باقی است که تا چه زمانی این وضعیت ادامه خواهد داشت و آیا اینستاگرام و متا به این اقدام دولت ترکیه واکنش نشان خواهند داد؟

نظر دهید