پنل کاربری
ایکس به دلیل سانسور در برزیل دفتر خود را تعطیل کرد

ایکس به دلیل سانسور در برزیل دفتر خود را تعطیل کرد

درگیری لفظی ایلان ماسک، مالک توییتر سابق و اکنون ایکس، با قاضی دادگاه عالی برزیل به اوج خود رسید و در نهایت به تعطیلی دفتر این شبکه اجتماعی در این کشور انجامید.

 

درگیری طولانی‌مدت ایلان ماسک، مالک ایکس، با قاضی دادگاه عالی برزیل سرانجام به تعطیلی دفتر این شبکه اجتماعی در این کشور منجر شد. ماسک که ماه‌هاست از فشارهای قضایی برزیل برای سانسور محتوا گلایه دارد، اعلام کرده است که به دلیل تهدیدات مستقیم علیه یکی از نمایندگان قانونی ایکس، فعالیت‌های تجاری این شرکت در برزیل متوقف شده است.

 

قاضی الکساندر دومورائس، که از منتقدان سرسخت ایکس به شمار می‌رود، این پلتفرم را بهشتی برای انتشار سخنان نفرت‌انگیز می‌داند و بارها خواستار محدودیت بیشتر بر محتوای آن شده است. از سوی دیگر، ماسک بر لزوم آزادی بیان در این پلتفرم تأکید کرده و مدعی است که برزیل تلاش می‌کند تا با اعمال فشارهای قضایی، صدای مخالفان را خفه کند.

خرید رای نظرسنجی توییتر از یاراپلاس!

 

با وجود تعطیلی دفتر، کاربران برزیلی همچنان می‌توانند به ایکس دسترسی داشته باشند. اما این تصمیم نشان می‌دهد که اختلافات بین ایکس و مقامات برزیلی به بن‌بست رسیده است.

این رویداد، یک بار دیگر بحث‌های جهانی در مورد آزادی بیان در فضای مجازی و تعادل بین آن و مبارزه با نفرت‌پراکنی را به میان کشیده است.

نظر دهید