پنل کاربری
درگیری تلگرام با دولت‌ها بر سر حریم خصوصی

درگیری تلگرام با دولت‌ها بر سر حریم خصوصی

پاول دوروف، بنیانگذار تلگرام، در واکنش به بازجویی اخیر خود در فرانسه، از فشارهای وارد شده بر این پلتفرم برای محدود کردن حریم خصوصی کاربران انتقاد کرد.

 

دوروف اعلام کرد که مقامات فرانسوی او را به دلیل استفاده غیرقانونی برخی افراد از تلگرام مسئول دانسته‌اند، در حالی که تلگرام همیشه برای همکاری با مقامات قضایی اعلام آمادگی کرده است. او تاکید کرد که تلگرام در اتحادیه اروپا نماینده رسمی دارد و به درخواست‌های مقامات پاسخ می‌دهد.

 

دوروف با اشاره به فیلتر شدن تلگرام در ایران و روسیه، گفت که این دو کشور به دلیل نپذیرفتن خواسته‌های نظارتی و سانسور، تلگرام را مسدود کرده‌اند. او افزود که تلگرام به دنبال ایجاد تعادل بین حریم خصوصی کاربران و نیازهای امنیتی است، اما حاضر نیست به قیمت نقض حریم خصوصی کاربران، با دولت‌ها همکاری کند.

 

بنیانگذار تلگرام- خرید ممبر تلگرام - با رد ادعاهای مبنی بر اینکه تلگرام بهشت مجرمان است، گفت که این پلتفرم روزانه میلیون‌ها پست مضر را حذف می‌کند و به صورت شفاف گزارش‌هایی از اقدامات خود منتشر می‌کند. او همچنین اذعان کرد که افزایش تعداد کاربران تلگرام به چالش‌های امنیتی جدیدی منجر شده و تلگرام در تلاش است تا با بهبود سیستم‌های امنیتی خود، این چالش‌ها را برطرف کند.

دوروف در پایان تاکید کرد که تلگرام به دفاع از حقوق اساسی کاربران، به ویژه حریم خصوصی، متعهد است و حاضر است برای حفظ این اصول، بازارهایی را که با آن‌ها سازگار نیستند، ترک کند.

نظر دهید