پنل کاربری
آموزش اتصال واتساپ به اینستاگرام

آموزش اتصال واتساپ به اینستاگرام

امروزه بسیاری از اکانت‌ها و پیج‌های اینستاگرام، صفحات تجاری هستند و به تعبیری اینستاگرام به بستری برای راه‌اندازی کسب‌وکار و رشد تبدیل شده است. باتوجه‌به این موضوع، کسب‌وکارها و صفحات تجاری همواره به دنبال راه‌هایی برای پاسخگویی بهتر هستند. اتصال اینستاگرام به واتس‌اپ یکی از متداول‌ترین درخواست‌های کاربران است. گاهی اوقات برخی از کسب‌وکارها در اینستاگرام از برنامه‌های آنلاین دیگری مانند WhatsApp برای پاسخ‌دادن به مشتریان خود استفاده می‌کنند؛ بنابراین معمولاً شماره ادمین واتس‌اپ خود را در قسمت بیو اینستاگرام ارائه می‌دهند تا مشتریان بتوانند با آن‌ها ارتباط برقرار کنند. در این مقاله از یاراپلاس، آموزش اتصال واتس‌اپ به اینستاگرام را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

 

نحوه اتصال واتس‌آپ به اینستاگرام

 

نحوه اتصال واتس‌آپ به اینستاگرام

 

یکی از راه‌هایی که اینستاگرام امروزه به کاربران خود ارائه می‌دهد نحوه اتصال واتس‌اپ- شماره مجازی واتس اپ - با استفاده از این ترفند است. افراد دیگر می‌توانند اینستاگرام خود را به واتس‌اپ متصل کرده و از طریق مشتریان و مخاطبین در این شبکه اجتماعی پیام ارسال کنند. برای نصب واتس‌اپ اینستاگرام، می‌توانید واتس‌اپ معمولی و بیزینس واتس‌اپ خود را فعال کنید، برای اتصال واتس‌اپ به اینستاگرام نیازی به نصب اپلیکیشن جدیدی ندارید.

 

می‌توانید با پیونددادن اکانت اینستاگرام خود به‌حساب کاربری واتس‌اپ بیزینس خود، دکمه کلیک به واتس‌اپ را در حساب کاربری خود فعال کنید. با این کلیک ارتباط بین مشتریان و صاحبان کسب‌وکار بیشتر می‌شود.  اما برای اتصال واتس‌اپ به اینستاگرام، به یک حساب کاربری تجاری اینستاگرام، یک حساب کاربری واتس‌اپ بیزینس و آخرین نسخه برنامه‌های تلفن همراه خود نیاز دارید. پس از آن، می‌توانید حساب‌های اینستاگرام و واتس‌اپ بیزینس خود را از اپلیکیشن WhatsApp Business پیوند دهید.

 

 برای انجام این کار می‌بایست مرحله‌های زیر را انجام دهید:

  • ابتدا اپلیکیشن واتس‌اپ بیزینس را باز کنید.
  • برای اتصال WhatsApp به اینستاگرام در اندروید روی More Options و برای اتصال WhatsApp به Instagram در iPhone روی Settings ضربه بزنید.
  • گزینه Business Tools (ابزارهای کسب‌وکار) را بزنید.
  • بر روی گزینه Instagram کلیک کنید و سپس Continue را بزنید. صفحه لاگین اینستاگرام باز خواهد شد.
  • وارد اکانت اینستاگرام خود شوید و روی ورود کلیک کنید.
  • اگر از قبل یک حساب تجاری اینستاگرام دارید، به مرحله بعدی بروید. اگر حساب تجاری ندارید، باید نوع حساب خود را به‌روز کنید. سپس روی Next کلیک کنید. اگر حساب تجاری ندارید، برای به‌روزرسانی حساب خود، باید یکی از گزینه‌های کسب‌وکار یا ایجادکننده را انتخاب کنید.
  • اطلاعات حساب خود را تأیید کنید. روی افزودن کلیک کنید و سپس به واتس‌اپ بازگردید.
  • پس از بازگشت به واتس‌اپ بیزینس، اکانت اینستاگرام به بالای صفحه فیس‌بوک و اینستاگرام لینک می‌شود.

 

مزایای اتصال واتس‌اپ به اینستاگرام

 

مزایای اتصال واتس‌اپ به اینستاگرام

 

اینستاگرام از طریق کمپین‌های اینفلوئنسر مارکتینگ به‌عنوان یک کانال بازاریابی مؤثر به طور فزاینده‌ای محبوب شده است و به کاربران این امکان را می‌دهد که یک برند را عمیق‌تر و گسترده‌تر بشناسند. هدف از اتصال واتس‌اپ به اینستاگرام این است که شرکت، برند و محصولات شما را به مشتریان بالقوه بهتر بشناسند. به همین دلیل سرمایه‌گذاری زیادی روی تبلیغات می‌کنند، با این کار آن‌ها ترافیک زیادی را به پروفایل‌های رسانه‌های اجتماعی خود وارد می‌کنند. در بخش زیر شما را با مزایای لینک دادن واتس‌اپ به اکانت اینستاگرام آشنا می‌کنیم.

 

شما مکالمات اینستاگرام را در WhatsApp Business مدیریت می‌کنید

با افزودن لینک کسب‌وکار واتس‌اپ به پروفایل اینستاگرام خود، می‌توانید تمام محتوای اینستاگرام خود را به‌حساب کاربری واتس‌اپ خود انتقال دهید. این به شما امکان می‌دهد تمام اطلاعات هر دو کانال را در یک مکان دریافت کنید و روند مدیریت حساب را آسان‌تر می‌کند. این محصول در کاهش زمان انتظار مشتری یا درخواست از خریداران بالقوه یا مشتریان فعلی - خرید فالوور اینستاگرام - مؤثر است. به‌عبارت‌دیگر، ارتباطات دوطرفه را برای کسب‌وکار خود ساده کنید. در نتیجه سرعت و کارایی شما در پردازش سؤالات، شکایات و پیام‌های دریافتی افزایش می‌یابد.

 

شما می‌توانید انعطاف‌پذیری بیشتری برای مشتریان ایجاد کنید

با اتصال واتساپ به اینستاگرام خود، به مشتریان بالقوه انعطاف بیشتری برای ارتباط با شما در واتس‌اپ می‌دهید. باتوجه‌به اینکه واتس‌اپ یکی از پرکاربردترین برنامه‌های ارتباطی در جهان است، در نتیجه، مشتریان شما ممکن است ترجیح دهند با کسب‌وکار شما در واتس‌اپ بیزینس چت کنند تا کانال‌های دیگر.

 

دسته‌بندی آسانی خواهید داشت

پیام‌های اسپم و تبلیغات زیادی در اینستاگرام دریافت می‌کنید؛ بنابراین ممکن است پیداکردن پیام‌های مشتری در بین پیام‌های تبلیغاتی در دایرکت مسنجر برای شما مشکل باشد. افرادی که در واتس‌اپ بیزینس با شما ارتباط برقرار می‌کنند معمولاً هدف خاصی در ذهن دارند. بیشتر بخوانید: ویرایش پیام در واتس اپ

 

امکان اشتراک‌گذاری محتوا

یکی از مزیت‌های اصلی اتصال واتس‌اپ به اینستاگرام، امکان اشتراک‌گذاری آسان محتوا بین این دو پلتفرم است. می‌توانید مطالب، عکس‌ها و ویدئوهای خود را مستقیماً و به‌صورت عمومی یا خصوصی با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

 

دید خود را گسترش می‌دهید

با ادغام واتس‌اپ و اینستاگرام، محتوای شما به‌سرعت به مخاطبان بیشتری می‌رسد. افرادی که مخاطبین واتس‌اپ شما هستند به‌راحتی محتوای شما را در اینستاگرام می‌بینند و این می‌تواند به افزایش فالوور‌های رسانه‌های اجتماعی و تعامل مثبت شما کمک کند. پیشنهاد ویژه: آموزش ثبت پیج اینستاگرام در گوگل

 

بهبود تجربه کاربری

اتصال WhatsApp و Instagram می‌تواند تجربه کاربری شما را بهبود بخشد. این به شما امکان می‌دهد تا روی دو پلتفرم به روشی ساده‌تر و کاربرپسندتر کار کنید.

 

گزینه‌های جایگزین برای اتصال واتس‌اپ به اینستاگرام

اگر هنوز حساب کاربری شما برای افزودن دکمه واتس‌اپ به اینستاگرام فعال نشده است، در زیر گزینه‌های مفید جایگزین دیگری را ارائه می‌دهیم تا بتوانید با اتصال و انتساب به اینستاگرام راحت‌تر با کاربران و مشتریان خود ارتباط برقرار کنید. این راه‌حل‌ها به برند شما اجازه می‌دهد تا تعامل با دنبال‌کنندگان شما را افزایش دهد؛ زیرا کاربران می‌توانند در کانال‌ها تعامل داشته باشند.

 

  1. می‌توانید لینک واتس‌اپ خود را در بیو خود قرار دهید تا کاربران با کلیک بر روی این لینک به واتس‌اپ شما دسترسی پیدا کنند. برای این کار ابتدا به صفحه پروفایل اینستاگرام خود رفته و سپس بر روی Edit Profile  کلیک کرده و لینک واتس‌اپ خود را در قسمت   Website  اضافه کنید.
     
  2. وقتی استوری را به اشتراک می‌گذارید، می‌توانید لینک واتس‌اپ خود را به استوری اضافه کنید تا کاربران با کلیک بر روی آن لینک وارد واتس‌اپ شما شوند. همچنین می‌توانید یک استوری به نام «تماس با ما» در های‌لایت صفحه خود ایجاد کنید و لینک واتس‌اپ خود را در آن استوری به اشتراک بگذارید. با برجسته‌کردن این story کاربران همیشه می‌توانند در واتس‌اپ با شما تماس بگیرند و برای شما پیام ارسال کنند. بیشتر بدانید: خرید بازدید هایلایت اینستاگرام

 

نحوه قراردادن لینک کسب‌وکار واتس‌اپ در بیو اینستاگرام

 

نحوه قراردادن لینک کسب‌وکار واتس‌اپ در بیو اینستاگرام

 

اگر از اپلیکیشن واتس‌اپ بیزینس استفاده می‌کنید، راه آسان‌تری برای درج لینک‌های واتس‌اپ در اینستاگرام و اتصال واتس‌اپ به اینستاگرام خواهید داشت.

برای دریافت لینک‌های تجاری واتس‌اپ، می‌بایست مراحل زیر را دنبال کنید:

  • به برنامه WhatsApp Business بروید.
  • روی سه‌نقطه بالا و در گوشه برنامه کلیک کنید تا منوی دیگری باز شود.
  • در این منو بر روی گزینه Business Tools کلیک کنید.
  • در منوی تنظیمات ابزار معاملاتی به پایین اسکرول کرده و روی گزینه Short link کلیک کنید.
  • در این بخش، خود اپلیکیشن با استفاده از لینک مولد داخلی خود یک لینک واتس‌اپ ویژه برای شما تولید می‌کند که می‌توانید با کلیک روی آن، آن را کپی کنید.
  • توجه داشته باشید که گزینه پیام در قسمت کوتاه لینک باید فعال و سبز باشد تا مخاطب با کلیک بر روی لینک با شما در واتس‌اپ چت کند.

 

نحوه حذف اتصال واتس‌اپ به اینستاگرام 

برای حذف اتصال واتس‌اپ به اینستاگرام باید طی کنید که در این بخش از مقاله آن‌ها را بررسی می‌کنیم. برای این کار ابتدا باید اپلیکیشن تجاری واتس‌اپ را باز کنید و به قسمت تنظیمات بروید. در این مرحله به دنبال گزینه Business Tools بگردید و روی آن کلیک کنید. در این قسمت اگر می‌خواهید لینک اینستاگرام یا فیس‌بوک خود را حذف کنید روی همان گزینه ضربه بزنید. برای مثال اگر می‌خواهید لینک اینستاگرام خود را حذف کنید، این گزینه را انتخاب کرده و Delete WhatsApp را انتخاب کنید. برای ادامه حذف کانکشن اینستاگرام در واتس‌اپ گزینه delete را انتخاب کنید. پس از انجام این مرحله، گزینه اتصال صفحه فیس‌بوک و اینستاگرام به واتس اپ را مشاهده نخواهید کرد. در این قسمت نمی‌توانید از طریق اینستاگرام یا فیس‌بوک به واتس‌اپ دسترسی پیدا کنید.

 

کلام پایانی

امروزه بسیاری از شرکت‌ها، با شناخت قدرت رسانه‌های اجتماعی، تمایل دارند بیشتر به روش‌های ارتباطی برای پرسش‌ها و اطلاعات خود فکر کنند تا مشتریان خود را توسعه و افزایش دهند. یکی از این موارد مهم، اتصال واتس‌اپ به اینستاگرام است. این ادغام به‌اشتراک‌گذاری محتوا کمک می‌کند، نیاز به جابه‌جایی بین برنامه‌ها را کاهش می‌دهد و به شما امکان می‌دهد از مزایای هر دو پلتفرم یکپارچه لذت ببرید. ساده‌ترین راه برای ارسال لینک واتس‌اپ در اینستاگرام این است که از طریق روش‌های ذکر شده در مقاله لینک واتس‌اپ را دریافت کنید و آن را در قسمت بیو و حتی در استوری اینستاگرام خود کپی کنید.  امیدواریم مطالب این مقاله به شما در لینک‌دهی اکانت واتس‌اپ به صفحه اینستاگرام کمک کند.

نظر دهید