پنل کاربری
بهترین جایگزین های یوتیوب

بهترین جایگزین های یوتیوب

وب‌سایت یوتیوب بستری برای تماشای انواع ویدیوهای آنلاین است و به شکل روزانه، میلیون‌ها کاربر با این سایت در تعامل هستند. همچنین، افراد ویدیوهای خود را با یکدیگر به اشتراک می‌گذارند. البته، باتوجه به این‌که یوتیوب پرطرفدارترین پلتفرم استریم ویدیو است، مشکلاتی نیز دارد.

یکی از آن‌ها این است که گوگل، اطلاعات زیادی را با استفاده از این برنامه از کاربران خود دریافت می‌کند. بنابراین، برخی کاربران به فعالیت در برنامه‌های جایگزین فکر می‌کنند. هر یک از این برنامه‌ها ویژگی‌های مشخصی دارند. بنابراین، باید برنامه‌ با بیشترین امکانات را انتخاب نمود.

خرید بازدید یوتیوب از یاراپلاس!

مناسب‌ترین جایگزین های یوتیوب

هم‌اکنون، انتشار انواع ویدیوها به بخشی قابل توجه از زندگی اغلب کاربران فضای مجازی تبدیل شده ‌است. افراد زیادی برای آموزش در هر حوزه‌، از این وب‌سایت کمک می‌گیرند. بنابراین، با معرفی بهترین جایگزین‌های یوتیوب نیز می‌توان به آموزش افراد کمک زیادی کرد. این برنامه‌ها عبارتند از:

 

1.ویمیو برای انتشار انواع ویدیوها

وب‌سایت ویمیو به عنوان یکی از مناسب‌ترین جایگزین‌ها برای یوتیوب معرفی می‌شود. در این برنامه، کاربران می‌توانند هر نوع ویدیوها را به اشتراک بگذارند. هم‌اکنون، میلیون‌ها نفر از سراسر جهان از این برنامه استفاده می‌کنند. بخش‌های مختلف این ‌سایت هر روزه ارتقا می‌یابند.

به همین علت، یک جایگزین بسیار مناسب برای یوتیوب است. از این برنامه حتی می‌توان برای تماشای فیلم‌ و سریال‌های تلویزیونی نیز استفاده نمود. در این وب‌سایت شما می‌توانید ویدیوها را براساس موضوع و به شکل دسته‌بندی شده مشاهده نمایید.

2.The Internet Archive

برنامه بایگانی اینترنت، یک نوع کتابخانه گسترده و تحت‌وب است که شما می‌توانید از انواع کتاب‌ها، نرم‌افزارها و ویدیوهای موجود در آن استفاده نمایید. در این برنامه، انواع فیلم‌های مختلف به‌ شکل آرشیوی آپلود شده‌اند. باتوجه به این موضوع، می‌توان عنوان نمود که این وب‌سایت اینترنتی می‌تواند جایگزینی مناسب برای یوتیوب  باشد. شما می‌توانید تمامی فیلم‌های موردنظر را به شکل آرشیوی پیدا کنید.

3.Dailymotion

وب‌سایت دیلی‌موشن یک جایگزین‌ بسیار پرطرفدار برای یوتیوب است. چراکه بیش از 300 میلیون کاربر در سراسر دنیا در آن فعال هستند. در این برنامه در هر ماه حدود 3.5 میلیارد ویدیو پخش می‌شود. به دلیل برخورداری از رابط کاربری مناسب، جست‌وجو و پیدا کردن ویدیوی موردنظر بسیار راحت است. این وب‌سایت مانند یوتیوب، بخشی دارد که در آن ویدیوهای پرطرفدار از سراسر جهان در صفحه اصلی به شما نشان داده می‌شود.

 

خرید کامنت یوتیوب، کامنت دلخواه سفارشی با تحویل فوری!

4.Playeur

این وب‌سایت که برای تماشای محتوای ویدئویی معرفی شده، امکان درآمدزایی برای تولیدکنندگان محتوا را فراهم کرده است. این قابلیت، از طریق بارگذاری ویدئوها در دسترس است. به گفته‌ موسسان این وب‌سایت، در این بستر، آزادی بیان وجود دارد. چراکه قوانین پیچیده و خاصی در این پلتفرم مشاهده نمی‌شود و همین مورد، یک نقطه قوت محسوب می‌شود.

5.Utreon

در معرفی بهترین جایگزین‌های یوتیوب، نام سرویس اشتراک ویدیو یوترون نیز مشاهده می‌شود. این پلتفرم از نظر وضع قوانین، نسبت به یوتیوب سخت‌گیری کم‌تری دارد. شما می‌توانید با ساخت اکانت و انتشار ویدئوهای خود، در این پلتفرم فعالیت کنید.

6.Veoh

برنامه Veoh یکی از جایگزین‌های پرکاربرد یوتیوب است. در این وب‌سایت شما می‌توانید انواع ویدیوها را دریافت کنید بدون این‌که با محدودیتی مواجه شوید. علاوه‌بر آن، در این برنامه شما می‌توانید انواع موسیقی را در سبک‌های مختلف بیابید. بنابراین، در این وب‌سایت برای همه کاربران با هر نوع سلیقه‌ موسیقی و ویدیو وجود دارد.

7.Vevo

اگر شما به عنوان کاربر فضای مجازی، طرفدار موزیک ویدیو هستید، باید با پلتفرم جذاب ویوو آشنا شوید. شما در این برنامه می‌توانید انواع کلیپ‌ها را با بالاترین کیفیت تماشا نمایید. یعنی، مهم‌ترین ویژگی این پلتفرم نسبت به سایر پلتفرم‌ها، نمایش ویدیوها با بالاترین کیفیت ممکن است.

علاوه‌بر مورد عنوان شده، شما قادر هستید که با استفاده از انواع موزیک‌ها، با تصویر خود یک گیف تولید کنید. همچنین، رابط کاربری این برنامه بسیار آسان بوده و هر کاربر می‌تواند به‌راحتی از آن استفاده کند.

8.VideosHub

در معرفی بهترین جایگزین‌های یوتیوب، وب‌سایت ویدیوزهاب را نیز مشاهده می‌کنیم که در زمینه انتشار محتوای ویدیویی کوتاه تخصص بالایی دارد. یکی از نقاط قوت این پلتفرم، رابط کاربری ساده آن است. این رابط با یک نوار منو، ویدیوهای با بیشترین بازدید را نمایش می‌دهد. کاربرانی که قصد دارند به شکل حرفه‌ای‌تر فعالیت کنند، می‌توانند از پنل سمت چپ این پلتفرم استفاده نموده که از دسته‌بندی‌های ویدئویی نیز کمک می‌گیرد.

9.9Gag TV

پلتفرم 9Gag TV طرفداران بی‌شماری در پلتفرم‌های فیسبوک و توییتر دارد. اگر شما نیز به دنبال ویدیوها و گیف‌های خنده‌دار هستید، این پلتفرم بستر مناسبی برای فعالیت‌های شما است. از این برنامه معمولا  برای سرگرم شدن و انتقال حس و حال خوب استفاده می‌شود. البته، بعضی از ویدیوهای موجود در این برنامه دارای محدودیت سنی هستند.

10.Flickr

اغلب پلتفرم‌های معرفی شده، برای به اشتراک‌گذاری و مشاهده ویدیوها بودند. در اینجا ما وب‌سایت فلیکر را برای معرفی بهترین جایگزین‌های یوتیوب انتخاب می‌کنیم. این پلتفرم یکی از پرطرفدارترین گزینه‌ها برای پخش و به اشتراک‌گذاری تصاویر است. البته، شما می‌توانید کلیپ‌های بسیاری را نیز در این وب‌سایت تماشا کنید. فلیکر به همه کاربران خود این امکان را داده است که هر نوع تصویر با کیفیت‌های مختلف و با موضوعات گوناگون را به اشتراک بگذارد. البته، شما برای انتشار عکس و ویدیوهای خود، باید در این پلتفرم ثبت‌نام کنید که رایگان است.

همچنین بخوانید: چه کسانی بیشترین سابسکرایب یوتیوب را دارند؟

 

11.DTube

یکی از بهترین وب‌سایت‌ها در حوزه انتشار انواع ویدیوها، دیتیوب نام دارد. این پلتفرم برای آپلود و نگه‌داری از فیلم‌ها از یک نوع بلاک‌چین استفاده می‌کند. بنابراین، نیاز نیست که افراد برای آپلود کردن ویدیوهای خود، هزینه‌ای بپردازند.

علاوه‌بر آن، این وب‌سایت به کاربران خود این امکان را داده که همزمان با آپلود کردن ویدیوها، ارز دیجیتالی به‌عنوان جایزه دریافت نمایند. از دیگر مزایای استفاده از این بستر برخلاف سایر پلتفرم‌ها، برای تماشا و به اشتراک‌گذاری ویدیوها، هیچ تبلیغاتی به شما نشان داده نمی‌شود.

12.Crackle

وب‌سایت کراکل یکی از مناسب‌ترین جایگزین‌ها برای یوتیوب است که کمپانی سونی پیکچرز اینترتینمنت برای انتشار انواع ویدیوها راه‌اندازی کرده است. با استفاده از این پلتفرم هزاران ویدیوی ساخته شده توسط خودِ تولیدکنندگان محتوا، در دسترس است.

یکی از مزایای استفاده از این پلتفرم، این مورد است که بخش‌های زیادی از برنامه‌های تلویزیونی اصلی در آن آپلود شده است. اغلب کاربران کراکل معتقد هستند که می‌توان این وب‌سایت را در بخش معرفی بهترین جایگزین‌های یوتیوب جای داد. همچنین، انتشار و دسترسی به ویدیوها در این پلتفرم بدون محدودیت است.

13.آپارات

برای معرفی بهترین جایگزین‌های یوتیوب و همچنین تماشای ویدیوهای مختلف در هر زمینه، می‌توان از وب‌سایت‌های داخلی مانند آپارات نیز استفاده نمود. چراکه در سالیان اخیر توسعه‌دهندگان داخلی کشورمان پلتفرم‌های جایگزین را بومی‌سازی کرده‌اند.

هم‌اکنون تمامی بخش‌های این وب‌سایت به شکل پیوسته به‌روزرسانی شده و با استقبال کاربران توانسته است امکانات خود را افزایش دهد. بدون شک می‌توان آپارات را به عنوان مناسب‌ترین جایگزین ایرانی برای یوتیوب درنظر گرفت. هر نوع قابلیتی که شما از یک پلتفرم اشتراک ویدیو انتظار دارید، در آپارات وجود دارد.

14.نماشا

پلتفرم نماشا نیز در بخش معرفی بهترین جایگزین‌های یوتیوب جای دارد. دلیل این موضوع، ساده‌تر بودن آپلود در این سرویس نسبت به آپارات است. همچنین، در نماشا تمامی ویدیوها با سرعت بالا و به شکل آسان‌تر آپلود شده تا تجربه بهتری را به کاربران خود ببخشد.

 

جایگزین‌های یوتیوب را حداقل یک‌بار امتحان کنید

در حال حاضر، وب‌سایت جهانی یوتیوب به دلایل مختلفی مانند دارا بودن میلیون‌ها ویدیو و ارتباط با گوگل، یکی از بهترین پلتفرم‌های اشتراک ویدیو است. ولی، تمامی وب‌سایت‌های عنوان شده در معرفی بهترین جایگزین‌های یوتیوب، جایگزین‌های ارزشمندی هستند. توصیه می‌شود همه به آن‌ها مراجعه کنید و ویدیوهای متنوعی را به علاقه‌مندی‌های خود اضافه کنید.

 

سخن پایانی

در میان سایت‌های ایرانی و خارجی، وب‌سایت‌های زیادی می‌توانند در جایگاه معرفی بهترین جایگزین‌های یوتیوب قرار بگیرند. با وجود ارائه امکانات بالا در یوتیوب، انتظار داریم که در آینده نزدیک رقبای سرسختی ظهور کنند. البته، یکی از مشکلات وب‌سایت‌های مشابه با یوتیوب، تقلید از خود یوتیوب است. به همین منظور برای قدرتمند شدن هر پلتفرم، باید خدمات جدید و نوآورانه ارائه داد. در پایان، شما با مطالعه معرفی بهترین جایگزین‌های یوتیوب، قادر هستید بهترین جایگزین‌ها را ‌بشناسید و بدون محدودیت از آن‌ها استفاده نمایید.

نظر دهید