پنل کاربری
حذف دستگاه های متصل به اکانت اینستاگرام

حذف دستگاه های متصل به اکانت اینستاگرام

امروزه اینستاگرام به ابزار پرکاربردی برای تفریح و کار تبدیل شده است. از این رو حفظ امنیت اکانت اینستاگرام امری ضروری به حساب می‌آید. برنامه اینستاگرام برای این موضوع چاره‌هایی اندیشیده‌ است که در ادامه آن‌ها را برای شما توضیح خواهیم داد. تا به حال پیش آمده که متوجه عملکرد مشکوکی در صفحه اینستاگرام خود شده و متوجه شوید شخص دیگری به اکانت شما دسترسی دارد. شاید هم خودتان با موبایل دوست و همکارتان وارد صفحه اینستاگرام خود شده‌اید و فراموش کردید از آن خارج شوید. در این مقاله حذف دستگاه های متصل به اکانت اینستاگرام را به شما آموزش می‌دهیم. امیدواریم امنیت به صفحه شما بازگردد.

 بهترین ربات افزایش فالوور در ایران!

اهمیت خروج از دستگاه های دیگر

ممکن است برای شما هم سوال پیش بیاید که اصلا به چه دلیلی باید به حذف دستگاه های متصل به اکانت اینستاگرام خود بپردازیم؟ فعال بودن دیگر دستگاه‌ها در صفحه اینستاگرام ما چه ضرری برایمان خواهد داشت؟ در این بخش به جواب سوال خود خواهید رسید. البته این‌ها فقط بخش کوچکی از اهمیت این موضوع هستند.

 

  • مشکلات امنیتی: اگر فردی دسترسی غیر مجاز به حساب کاربری شما داشته باشد می‌تواند به اطلاعات شما دسترسی پیدا کند. از طرفی ممکن است این شخص اقدام به حذف شما از اکانت خود و تغییر رمز عبور کند. این موضوع حتی می‌تواند به سرقت هویت شما هم برسد. اگر این شخص از اطلاعاتی که در اکانت خود دارید استفاده کند، می‌تواند از هویت شما سو استفاده کند.

 

  • مشکلات حریم شخصی: دسترسی به اینستاگرام به معنی دسترسی به اطلاعاتی مثل تلفن، ایمیل و عکس‌ها و ویدیوهای شما است. ممکن است شما در صفحه خود فعالیتی محرمانه داشته باشید این موضوع می‌تواند اطلاعات شما را فاش کند.

 

مشاهده دستگاه های متصل به اکانت اینستاگرام

در مرحله اول ابتدا لازم است بدانیم واقعا شخص دیگری وارد اکانت ما شده است یا خیر. سپس در صورتی که فرد یا افراد دیگری در حساب بودند اقدام به حذف دستگاه های متصل به اکانت اینستاگرام کنیم. در ادامه نحوه انجام این کار را به طور کامل و مرحله به مرحله برای شما توضیح می‌دهیم.

  1. وارد برنامه اینستاگرام شوید.
  2. به قسمت پروفایل بروید.
  3. روی سه خط بالای صفحه کلیک کنید.
  4. در این بخش کشویی قسمتی به اسم مرکز حساب‌ها (Account center) وجود دارد که باید وارد آن شوید.
  5. قسمت رمز عبور و امنیت (Password and security) را انتخاب کنید.
  6. سپس بخش جایی که شما وارد شده‌اید (where you're logged in) را انتخاب کنید.
  7. در این قسمت هر نوع موبایلی که اکانت شما روی آن نصب شده باشد نمایش داده می‌شود.

 

پیشنهاد: خرید لایک اینستاگرام

حذف دستگاه های متصل

اگر پس از چک کردن مطمئن شدید شخص دیگری در اکانت شما نیست می‌توانید برای اطمینان رمز خود را عوض کنید. حتی می‌توانید تایید دو مرحله‌ای را فعال کنید. اما اگر متوجه شدید دستگاهی به صفحه شما وصل است باید حذف دستگاه های متصل به اکانت اینستاگرام را انجام دهید. در این بخش این به طور کامل انجام این کار را برای‌تان توضیح می‌دهیم.

  1. تمامی مراحل قبلی را جهت مطمئن شدن از وجود دستگاه دیگر طی کنید.
  2. سپس روی دستگاه متفاوت با موبایل خود کلیک کنید.
  3. در این مرحله کافی است گزینه خروج (log out) را انتخاب کنید.
  4. همه دستگاه‌های به جز خودتان را به همین روش حذف کنید.

 

بالا بردن امنیت صفحه اینستاگرام

پس از حذف دستگاه های متصل به اکانت اینستاگرام - استفاده دو نفر از یک اکانت اینستاگرام - لازم است اقداماتی برای بالا بردن امنیت صفحه خود انجام دهید. یکی از این کارها انتخاب نکردن رمز آسان برای اینستاگرام خود است. دومین نکته عوض کردن رمز قبلی خود با یک رمز جدید و سخت‌تر می‌باشد. سومین کاری که باید انجام دهید فعال کردن تایید دو مرحله‌ای است. در کل اگر می‌خواهید از هک شدن و ورود افراد به اکانت خود جلوگیری کنید باید در حفظ رمز خود پویا باشید.

 

اشتباه در حذف دستگاه های متصل به اکانت اینستاگرام

شما هم از آن دسته افرادی هستید که دو موبایل دارند؟ اگر اینطور باشد ممکن است در زمان حذف دستگاه‌های دیگر به اشتباه موبایل دوم خود را حذف کنید. پس دقت داشته باشید که با تعویض رمز و حذف دستگاه‌ها، اکانت اینستاگرام شما از روی تلفن همراه دوم‌تان نیز پاک می‌شود.

 

 

کلام پایانی

در عصری که اطلاعات به سرعت در حال گردش است، حفظ حریم خصوصی در پلتفرم هایی مثل اینستاگرام از اهمیت بالایی برخوردار است. شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام، بستری برای به اشتراک گذاری اطلاعات و برقراری ارتباط با دیگران هستند، اما در عین حال می توانند خطراتی را نیز برای حریم خصوصی شما به همراه داشته باشند. آگاهی از تنظیمات امنیتی و استفاده از راهکارهای مناسب برای محافظت از اطلاعات شخصی، از جمله حذف دستگاه های متصل به اکانت اینستاگرام، می تواند به شما در حفظ حریم خصوصی و امنیت در فضای مجازی کمک کند. برای اطلاعات بیشتر درمورد حفظ حریم خصوصی خود در اینستاگرام می توانید به https://about.instagram.com/safety/privacy  نیز سربزنید. با به کارگیری نکات ارائه شده در این مقاله و حفظ هوشیاری، می توانید از حساب کاربری اینستاگرام خود در برابر خطرات احتمالی محافظت کرده و از تجربی ایمن و لذت بخش در این شبکه اجتماعی بهره مند شوید.

سوالات متداول

آیا با حذف دستگاه های متصل اطلاعات من پاک می‌شود؟
اگر شما هم از بابت پاک شدن اطلاعات خود پس از حذف دستگاه های متصل به اکانت اینستاگرام نگران هستید. باید بگویم که این اتفاق هرگز نمی‌افتد. تمام پست‌ها، استوری‌ها، کامنت‌ها، لایک‌ها و… شما دست نخورده باقی می‌ماند. البته توجه داشته باشید که اگر شما به سایت اینستاگرام مراجعه کرده و اکانت خود را به طور کامل پاک کنید. همه اطلاعات شما به همراه اکانت‌تان حذف خواهد شد.
اگر دستگاهی را که به اکانت خود متصل کرده ام گم کنم یا دزدیده شود، چه باید کرد؟
در صورت گم شدن یا دزدیده شدن دستگاهی که به اکانت خود متصل کرده اید، باید هر چه سریعتر برای افزایش امنیت پیج اینستاگرام خود اقدام به حذف آن از لیست دستگاه های متصل کنید. برای این کار می توانید از طریق برنامه یا وب سایت اینستاگرام، مطابق با مراحل ذکر شده در بالا، آن دستگاه را از اکانت خود جدا کنید.
آیا می توانم از ورود به سیستم از همه دستگاه ها به طور همزمان خارج شوم؟
می توانید با انتخاب گزینه "خروج از همه دستگاه ها" در بخش "فعالیت ورود" در برنامه یا وب سایت اینستاگرام، از ورود به سیستم از همه دستگاه ها به طور همزمان خارج شوید. این گزینه می تواند در مواردی که به اکانت خود در دستگاهی ناشناخته وارد شده اید یا رمز عبور خود را گم کرده اید، مفید باشد.
حداکثر چند دستگاه به اکانت اینستاگرام خود متصل می شود؟
تعداد دستگاه هایی که می توانید به اکانت اینستاگرام خود متصل کنید به نوع حساب کاربری شما بستگی دارد. برای حساب های شخصی، حداکثر 5 دستگاه و برای حساب های تجاری، حداکثر 25 دستگاه مجاز است.

نظر دهید