پنل کاربری
قابلیت Endorse در لینکدین چیست؟  ایندورس در لینکدین

قابلیت Endorse در لینکدین چیست؟

اگر روزی شما به گرد‌آوری رزومه‌ای قوی نیاز داشتید، امکان جمع‌آوری همه آن‌ها در چند صفحه وجود ندارد. در این صورت، فضای کافی به منظور نشان دادن مهارت‌ها و قابلیت‌های‌تان فراهم نیست. یک شیوه مناسب که شما را قادر می‌سازد تا همه آن‌ها نمایش داده شود، لینکدین است. این قابلیت یکی از قوی‌ترین منابع برای یافتن شغل است. با استفاده از این برنامه، کارفرمایان می‌توانند از همه مهارت‌های شما مطلع شوند.

خرید فالوور لینکدین از یاراپلاس!

 

در این برنامه، ایندورس (Endorse) یک قابلیت ویژه است که به همه افراد حاضر در لینکدین اجازه می‌دهد که تجارب و سوابق خود را در حوزه کاری خودشان تایید کنند. هر نوع تاییدیه یا همان ایندورسی که برای‌ مهارت‌های خود دریافت ‌کنید، در پروفایل لینکدین شما نشان داده می‌شود. بدین ترتیب، به شکلی ساده‌تر در جست‌وجوهای دیگر کاربران یافت می‌شوید.

 

Endorse چیست؟

در ابتدا باید بگوییم که معنی لغت Endrose در لینکدین، تأیید و امضا است. این مورد زمانی در لینکدین انجام می‌شود که مهارت‌هایی که شما بیان می‌کنید توسط مخاطبان خود تأیید شود. یعنی، درج مهارت در لینکدین، همان تایید کردن حرفه‌ها و توانایی‌های شما در کسب‌وکار است. بنابراین، شما می‌توانید با اضافه نمودن آن‌ها به پروفایل خود، آن‌ها را به کارفرمایان بالقوه در آن زمینه شغلی نشان دهید.

ایندورس کردن مهارت‌های‌تان در لینکدین به صاحبان مشاغلی که به‌دنبال نیرو هستند نشان می‌دهد که خود واقعی‌تان را نشان دهید. در واقع، شما مهارت­های خود را Endorse می‌کنید تا تضمین دهید که شما قادر به انجام کاری که ادعا دارید، هستید.

 

هراندازه که مهارت‌های درج شده توسط شما بیشتر باشد، در بین سایر کاربران جایگاه بالاتری خواهید داشت. بنابراین، شانس یافتن کار مرتبط در شرکت‌های موردنظر افزایش پیدا می‌کند. بیشتر بودن تعداد تأییدیه‌ها، به شما کمک می‌کند تا پروفایل‌تان از افرادی که حرفه شما را دنبال می‌کنند، بالاتر باشد.

این برنامه قادر است شما را به سطحی جدید هدایت ‌کند تا پیدا کردن افراد مرتبط با کار شما راحت‌تر از گذشته باشد. همچنین، محدودیت زمانی و مکانی از بین رفته تا بتوان به شکل ۲۴ ساعته با افراد مختلف در ارتباط باشید. درکل، تفاوتی ندارد که شغل شما چیست. اگر به دنبال ارتباط با افراد هم تخصص خود یا یافتن کار هستید، لینکدین و ایندورس کردن در آن بهترین گزینه است.

پیشنهاد ویژه: خرید شماره مجازی لینکدین

 

کاربردهای ایندورس در لینکدین

در لینکدین، ایندورس ابزاری است که به شما این اجازه را می‌دهد که مهارت‌ها و تجربیات سایر افراد را تأیید نمایید. این قابلیت به سنجش اعتبار مهارت‌های همه افراد کمک کرده و می‌تواند شانس آن‌ها را برای استخدام شدن افزایش ‌دهد. این تأییدیه‌ها می‌توانند برای مهارت‌های سخت و نرم قابل انجام است.

با بالا رفتن تعداد تأییدیه‌ها، پروفایل‌تان قوی‌تر شده و احتمال استخدام بیشتر خواهد شد. شما برای دریافت Endrose در لینکدین، می‌توانید از نزدیکان خود درخواست کنید و در ازای آن، مهارت‌ها و تجربیات آن‌ها را تأیید نمایید.

 

تفاوت تأییدیه‌ و پیشنهاد در لینکدین

همه افراد صرفا با یک کلیک ساده و استفاده از تأییدیه لینکدین، مهارت‌هایی را تایید می‌کنند که بتوانند در پروفایل خود قرار دهد. اما پیشنهاد در لینکدین، یک نوع اظهارنظر کتبی است که برای تایید توانایی‌های‌تان توسط یکی از آشنایان نوشته شده و به پروفایل‌تان اضافه ‌شود.

پیشنهادها نسبت به تأییدیه‌ های تک‌کلیکی، ارزش افزوده بالاتری برای پروفایل‌تان به ارمغان بیاورند. اما استفاده از هر دو قابلیت برای برخورداری از پروفایلی موفق، لازم است. از آن زمان که گزینه‌های مشارکتی لینکدین ارائه شد، میلیون‌ها نفر بدون درخواست، تأییدیه‌هایی را از افراد موردنظر دریافت کرده‌اند.

 

تغییرات Endorse در لینکدین

در نسخه به‌روزرسانی شده، لینکدین تعدادی الگوریتم‌ یادگیری ماشینی ارائه کرده که تأییدیه‌های با بیشترین کاربرد را برای شخص مشاهده‌کننده، به او نمایش دهد. همه افرادی که این پروفایل را می‌بینند، تأییدیه‌هایی را مشاهده می‌کنند که توسط افراد هم تخصص در آن زمینه ایجاد شده است.

شما با حصول اطمینان از این مورد که مهارت‌های‌تان براساس اولویت مرتب شده‌اند، می‌توانید پروسه تایید شدن را بهبود ببخشید. چراکه اغلب استخدام‌کنندگان، زمان محدودی را برای دیدن پروفایل شما صرف می‌کنند، تایید مهارت‌های‌تان می‌تواند بسیار مفید باشد. همچنین بخوانید: آموزش نحوه بلاک کردن فرد در لینکدین    
 

 

اهمیت ایندورس کردن در لینکدین

Endrose در لینکدین یا همان تاییدیه، اهمیت بالایی دارد و می‌تواند تأثیرات مهمی را بر موفقیت حرفه‌ای شما بگذارد. اهمیت ایندورس در لینکدین را موارد زیر بیان می‌کنند:

  • سنجش اعتبار مهارت‌های‌تان: تایید شدن از طرف همکاران، مدیران و سایر افراد هم حرفه‌، می‌تواند به مهارت‌ها و تجربیات شما اعتبار ببخشد. این مورد به کارفرمایان اطلاع می‌دهند که شما در آن زمینه‌ تخصص دارید.
  • بالا رفتن احتمال استخدام: پروفایل‌هایی که تعداد زیادی تاییدیه دارند، جذاب‌تر جلوه می‌کنند و احتمال جلب توجه کارفرمایان و دریافت پیشنهاد شغلی افزایش پیدا می‌کند.
  • برجسته شدن مهارت‌ها: این تاییدیه‌ها صرفا برای مهارت‌هایی مانند برنامه‌نویسی یا تحلیل داده‌ها نیستند. بلکه، می‌توان قابلیت‌هایی مانند ارتباطات، قدرت رهبری و حل مسئله را نیز برجسته کرد.
  • تقویت اعتمادبه‌نفس: دریافت تاییدیه‌ از سوی سایرین، می‌تواند به تقویت اعتمادبه‌نفس و انگیزه‌های شما کمک کند.

 

گرفتن ایندورس برای مهارت‌ها

بهترین شیوه برای دریافت Endrose در لینکدین، درخواست مستقیم از افراد درجه یک پروفایل لینکدین‌تان است. شما باید به آن‌ها یک پیام بدهید و درخواست کنید که به پروفایل‌تان بروند و در بخش مهارت‌ها، روی ایندورس کلیک نمایند.

اگر درپی گرفتن نتایج بهتری هستید، شما نیز به پروفایل‌شان رفته و مهارت‌های آن‌ها را ایندورس کنید. شما می‌توانید این کار را  پس از اتمام هر پروژه و با هم‌تیمی‌هایی که در لینکدین حساب دارند، انجام دهید.

 

شیوه Endorse کردن در لینکدین

شما پس از ورود به لینکدین و زمانی که همچنان در آن هستید، روی گزینه My Network در قسمت بالای صفحه کلیک نمایید. سپس،

  1. پس از وارد شدن به آن صفحه، «Connections» می‌شوید و شما می‌توانید آن فردی را که می‌خواهید تأیید کنید پیدا نمایید. بعد از پیدا کردن آن‌ها روی نام‌شان کلیک کنید. سپس، به پروفایل لینکدین آن‌ها وارد شده‌اید.
  2. شما از بخش پروفایل می‌توانید به قسمت «Featured Skills and Endorsements» رفته و برای دیدن همه مهارت‌ها و حرفه‌های شخصی که در پروفایل او هستید، روی «View More» کلیک نمایید.
  3. سپس، تمامی مهارت‌های آن فرد موردنظر نشان داده می‌شوند. در این موقع، شما می‌توانید برای تائید کردن شخص موردنظر در این لیست، روی نماد «+» در کنار هر مهارت انتخاب نمایید.
  4. زمانی که شما روی علامت «+» کلیک نمایید، آن نشانه به علامت تیک تبدیل خواهد شد. بدین ترتیب به شما نشان داده می‌شود که شخص موردنظر را تائید کرده‌اید.
  5. در مواقعی که شما بخواهید تأییدیه را پس بگیرید، صرفا لازم است روی علامت تأیید در کنار مهارت‌های‌تان یعنی همان تیک، دوباره کلیک کرده تا مجددا به «+» تبدیل شود. سر بزنید به مقاله ساخت گروه در لینکدین 

 

پذیرش ایندورس در لینکدین

یک نکته مهم که باید به خاطر داشته باشید، این است که Endrose در لینکدین در همان زمان ایجاد شدن و به شکل خودکار، در پروفایل‌تان قابل مشاهده نیستند. شما باید آن را به صورت دستی بپذیرید. زمانی‌که یک شخص مهارت‌ و توانایی‌های شما را ایندورس می‌کند، در حساب کاربری لینکدین‌تان یا توسط یک ایمیل، پیامی دریافت می‌کنید. شما می‌بایست روی آن پیام کلیک نموده و با انتخاب گزینه Accept، ایندورس شخص مقابل را بپذیرید.    
 

 

غیرفعال کردن ایندورس

برخی ‌اوقات شاید شما به دلایل مختلفی بخواهید ایندورس را غیرفعال کنید. بنابراین، سایرین نمی‌توانند به شما ایندورس بدهند. برای غیرفعال نمودن، مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. به بخش مهارت‌ها (Skills) در پروفایل لینکدین خود بروید.
  2. در آنجا یک آیکون به ‌شکل مداد مشاهده می‌کنید، روی آن کلیک نمایید.
  3. صفحه‌ای دیگر برای شما باز می‌شود. در آنجا علامت سه‌ نقطه را انتخاب کنید.
  4. سپس، روی گزینۀ Endorsement setting کلیک کنید.
  5. پنجره‌ای دیگر برای شما نمایش داده می‌شود. درنهایت، قسمت «I want to be endors» را غیرفعال نمایید.

 

سخن آخر

در این بلاگ از یاراپلاس بیان کردیم که شما برای مطرح کردن نام خود را در حوزه کاری‌تان، بعد از کسب مهارت موردنیاز به افرادی نیاز دارید که آن مهارت‌ها و توانایی‌های را تایید کنند. البته، می‌توان آن‌ها را در فرصت‌های متفاوتی نیز تایید نمود. با امکان دریافت Endrose در لینکدین، شما می‌توانید نام خود را به‌عنوان شخصیتی ماهر در کار، مطرح کنید.

وب‌سایت یاراپلاس توصیه می‌کند که لینکدین یک مؤلفه بسیار مهم در نمایش توانایی‌های‌تان است. بنابراین، بهتر است هر زمان که توانستید، مهارت‌های خود را به پروفایل‌تان اضافه کنید. همچنین، بهتر است به دوستان و همکاران‌تان اطلاع دهید که آن‌ها نیز شما را تائید کنند.

نظر دهید