پنل کاربری
چگونه زمان استفاده از اینستاگرام را محدود کنیم؟

چگونه زمان استفاده از اینستاگرام را محدود کنیم؟

اینستاگرام این اپلیکیشن محبوب و پر طرفدار در چند سال اخیر توانسته است موجب سرگرمی افراد زیادی شود، اما گاهی استفاده از این پلتفرم پر استفاده مدت زمان زیادی ما را به خود مشغول می کند. از کلیپ و فیلم های آموزشی و یا طنز گرفته تا پست های انگیزشی (خرید ویو پست)، همه به نوعی افراد را ساعت ها مشغول کرده و علاوه بر این حجم بالایی از اینترنت نیز صرف مشاهده آن ها می شود. بسیاری از افراد روزانه زمان زیادی را به گشت و گذار در شبکه‌های اجتماعی اختصاص میدهند و متاسفانه این موضوع باعث می شود که آن ها نتوانند از سایر فرصت ها استفاده کرده و حتی از انجام امور روزمره نیز باز بمانند؛ که این مسئله قطعا تاثیرات منفی را نیز در بر خواهد داشت. بهتر است به فکر این باشیم که چگونه زمان استفاده از اینستاگرام را محدود کنیم؟ و یا بهترین گزینه جهت کنترل زمان خودمان و مدیریت اینترنت گوشی کدام است؟

 

چرا باید زمان استفاده از اینستاگرام را محدود کنیم؟

پس بهتر است که بین تمام قابلیت‌های جذابی که اینستاگرام دارد به دنبال یک راه و روش برای کنترل زمان استفاده از این اپلیکیشن باشیم که بتوانیم زمان استفاده از اینستاگرام را محدود کنیم. خب شاید با خود بگویید که می‌توانیم مدیریت استفاده از این پلتفرم را خودمان مدیریت کنیم و بهتر است این کنترل بر روی خواسته خودمان باشد که باید بگویم این روش نیز یک گزینه اصولی و مهم برای این است که بدانیم چگونه زمان استفاده از اینستاگرام را محدود کنیم؟ ما قابلیت Your Activity و یا همان کنترل فعالیت در اینستاگرام را پیشنهاد می‌کنیم. در این روش مدت زمان استفاده از اینستاگرام برای کاربران قابل نمایش است و آن‌ها می‌توانند میزان و میانگین زمانی که صرف استفاده از این پلتفرم کرده‌اند را مشاهده کنند و علاوه بر این کاربران می‌توانند زمان استفاده از اینستاگرام را مدیریت کنند.

 

قابلیت Your Activity اینستاگرام

 

به طور کلی زمان استفاده از اغلب رسانه‌های اجتماعی قابل کنترل است و اینستاگرام نیز به عنوان یک شبکه اجتماعی پر استفاده قابل کنترل است و می‌توانید با بکارگیری روش‌هایی که در ادامه خواهیم گفت زمان استفاده را محدود کنید. با استفاده از این روش، اگر فعالیت شما در اینستاگرام بیشتر از محدودیت مشخص شده باشد از طریق ریمایندر اینستاگرام از آن مطلع خواهید شد و متعاقباً می‌توانید فعالیت خود را کنترل کنید.
علاوه بر این می‌توانید توسط گزینه Notification Settings برای سفارشی سازی دریافت اعلان‌ها اقدام و مشخص کنید که چه نوع و کدام اعلان ها به وسیله اینستاگرام برایتان ارسال شود. این روش موجب می‌شود شما فقط از اعلا‌ن های مهم مطلع شوید که در واقع تعدادشان نیز کمتر هم شده است و این موضوع موجب می‌شود که مراجعه کمتری به اینستاگرام داشته باشید. در ادامه این مقاله یاراپلاس مراحل استفاده از این قابلیت را نیز بیان خواهیم کرد.

 

نمایش میزان استفاده از اینستاگرام

اگر میخواهید میانگین مدت زمان فعالیت خود در اینستاگرام را در طی یک هفته صورت گرفته را به شکل نمودار مشاهده کنید می توانید از بخش Time on Instagram اقدام به مشاهده کنید.

 

نمایش میزان استفاده از اینستاگرام

 

راهکارهای مدیریت زمان استفاده از اینستاگرام

شاید سوالاتی از قبیل اینکه چه راهکارهای اساسی برای مدیریت زمان استفاده از اینستاگرام وجود دارد؟ و یا چگونه زمان استفاده از اینستاگرام را محدود کنیم؟ را بارها پرسیده باشید. باز هم شما را ارجاع می‌دهیم به استفاده از قابلیت your activity که می توانید از طریق آن محدودیت زمانی را برای کنترل فعالیتتان در اینستاگرام اعمال کنید. همانطور که گفته شد با این روش می‌توانید در مصرف اینترنت نیز صرفه جویی کنید.
بنابراین همانطور که گفته شد برای مدیریت زمان استفاده از اینستاگرام روش‌های مختلفی وجود دارد از جمله:
فعال کردن ریمایندر اینستاگرام و تنظیمات اعلان اینستاگرام

 

چگونه ریمایندر اینستاگرام را فعال کنیم؟

با استفاده از قابلیت ریمایندر می‌توانید فعالیت‌های خود را در اینستاگرام کنترل کنید. علی‌رغم اینکه اینستاگرام یک برنامه کاربردی است اما گاهی کاربران برای مدیریت فعالیتشان نیاز به کنترل دارند و در این روش باید مراحلی را طی کنند:
۱_ مانند بسیاری کارهایی که میخواهیم در اینستاگرام انجام بدهیم ابتدا نیاز است که این اپلیکیشن را به روز رسانی کنیم. بخوانید: آپدیت اینستاگرام
۲_ در مرحله بعدی برنامه را باز کرده و به پروفایل شخصی مراجعه می‌کنیم.
۳_ روی آیکون سه خط ضربه زده تا گزینه‌ها نمایش داده شوند و گزینه your activity را انتخاب می‌کنیم.
۴_ در صفحه‌ای که نمایان شد روی گزینه Set Daily Reminder ضربه می‌زنیم.

 

چگونه ریمایندر اینستاگرام را فعال کنیم؟

 

۵_ در مرحله بعدی محدودیت زمانی استفاده از اینستاگرام را که مدنظر داریم را در صفحه مربوطه درج می‌کنیم.
۶_ در نهایت روی گزینه Set Reminder ضربه می‌زنید و اکنون ریمایندر اینستاگرام فعال شده است.

 

چگونه ریمایندر اینستاگرام را فعال کنیم؟2

 

کنترل فعالیت در اینستاگرام به وسیله تنظیمات اعلان

روش بعدی فعال کردن اعلان های ارسالی اینستاگرام است. زیرا در بسیاری از مواقع اعلان یا نوتیفیکیشن ها باعث مراجعه زیاد کاربران به برنامه اینستاگرام شده که این موضوع باعث فعالیت زیاد آن‌ها از این پلتفرم می‌شود. با سفارشی کردن و یا خاموش کردن اعلان‌ها نیز محدودیت زمان استفاده از اینستاگرام فراهم خواهد شد.
مثلا در سفارشی کردن می‌توانیم تعیین کنیم که اعلان ارسال پیام کدام اکانت‌ها برایمان قابل نمایش باشد. این روش نیز مراحلی دارد:
۱_ اینستاگرام خود را به روز رسانی کرده و باز می‌کنیم.
۲_ پس از ورود به اکانت خود، روی آیکون سه خط ضربه می‌زنیم.
۳_ سپس گزینه Settings را انتخاب می‌کنیم.
۴_ در این مرحله گزینه Notification را انتخاب کرده و وارد بخش اعلان‌ها می‌شویم و تنظیمات اعلان‌ها را سفارشی می‌کنیم. در واقع می‌توانیم از بین گزینه‌ها هر کدام را که می‌خواهیم اعلانش غیر فعال شود را انتخاب کنیم و یا به طور کلی همه اعلان‌ها را خاموش می‌کنیم. (بیشتر بخوانید: فعال کردن نوتیفیکیشن اینستاگرام)

 

کنترل فعالیت در اینستاگرام به وسیله تنظیمات اعلان

 

استفاده از نرم افزار محدود کننده استفاده از اینستاگرام

به طور کلی نرم افزارهای جانبی بسیاری برای استفاده بهینه از شبکه‌های اجتماعی وجود دارد به کاربران در استفاده راحت و آسان از قابلیت‌های اینستاگرام کمک خواهند کرد. از آنجایی که زمان یک ثروت بزرگ برای هر کس در هر جایگاهی است، مدیریت و کنترل آن هم بسیار مهم و ضروری به نظر می‌رسد. افراد زیادی وقتی پای استفاده از شبکه‌های اجتماعی به خصوص پلتفرم اینستاگرام می‌نشینند شاید نتوانند زمان خود را مدیریت کرده و ساعت ها به گشت و گذار می‌گذرانند. پس علاوه بر راه‌های ذکر شده قبلی استفاده از نرم افزارهای محدود کننده برای شبکه‌های اجتماعی به خصوص اینستاگرام بسیار راهگشا خواهد بود. استفاده از نرم افزارهایی مانند:

– نرم افزار App Usage – Manage

این نرم افزار که در گوشی‌های اندروید قابل استفاده است، قابلیت های ویژه‌ای دارد. به طور مثال با استفاده از این نرم افزار می توانیم مصرف اینترنت اینستاگرام را در کل روز مشاهده کرده در صورت استفاده زیاد از این اپلیکیش فعالیت در آن را به طور موقت، متوقف کنید.

– نرم افزار QualityTime

اعتیاد به گوشی و شبکه‌های اجتماعی در دنیای امروزی انکار ناپذبر بوده و در بسیاری از مواقع نگران کننده است. ما می توانیم با استفاده از نرم افزار تخصصی QualityTime میزان استفاده از شبکه های اجتماعی مانند تلگرام، واتساپ، اینستاگرام و… را مدیریت و کنترل کنیم.

– نرم افزار instant

این نرم‌افزار نیز مانند سایر نرم افزارهای مربوط به کنترل زمان استفاده از اینستاگرام یا سایر شبکه‌های اجتماعی، مخصوص گوشی‌های اندرویدی بوده و قابلیت‌های فراوانی دارد. می‌توان با درج کردن مدت زمان مدنظر جهت استفاده از اپلیکیشن‌های گوشی را در آن درج کرد و با دریافت هشدار متوجه مدت استفاده از برنامه شد.

 

سخن نهایی درباره راهکارهای مدیریت زمان استفاده از اینستاگرام

همانطور که گفته شد می توانیم با استفاده از روش‌های کاربردی مختلف در مدیریت و کنترل استفاده از شبکه‎‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و مصرف اینترنت گوشی، به موفقیت دست یافته و زمان که سرمایه ارزشمند شما محسوب می‌شود را نیز مدیریت کنید. امیدوارم از خواندن این مقاله بهره کافی را برده باشید. همچنین از شما دعوت میکنیم از خدمات یاراپلاس از جمله خرید فالوور ایرانی اینستاگرام، خرید فالوور ارزان، خرید ویو استوری اینستاگرام، خرید کامنت اینستاگرام و … بهره ببرید. در صورت داشتن هرگونه ابهام یا سوال می توانید با کارشناسان یاراپلاس در تماس باشید.

نظر دهید