پنل کاربری
چگونه پست‌ های پیشنهادی اینستاگرام را غیرفعال کنیم؟

چگونه پست‌ های پیشنهادی اینستاگرام را غیرفعال کنیم؟

در اپلیکیشن اینستاگرام، برنامه‌ای که الگوریتم‌ها به طور مداوم تلاش می‌کنند تا محتوا را متناسب با علایق شما نمایش دهند، ممکن است گاهی اوقات پست‌ های پیشنهادی مزاحم به نظر برسند. این پست‌ها که اغلب بر اساس تعاملات قبلی شما و سایر کاربران انتخاب می‌شوند، می‌توانند از تمرکز شما بر روی محتوای مورد علاقه‌تان بکاهند. اما ممکن است بعد از مدتی از دیدن پست‌ های پیشنهادی در فید اینستاگرام خود خسته شوید. به همین دلیل بسیاری از کاربران اینستاگرام - خرید فالوور ایرانی - به دنبال راهی برای غیرفعال کردن این پست‌ها و تمرکز بر محتوای تولید شده توسط افرادی هستند که دنبال می‌کنند. در این مقاله، ما به شما توضیحاتی ارائه می‌دهیم تا بتوانید به راحتی از شر پست‌ های پیشنهادی اینستاگرام خلاص شوید.

 

چرا پست‌ های پیشنهادی اینستاگرام نمایش داده می‌شوند؟

قبل از اینکه به سراغ روش‌های غیرفعال کردن پست‌ های پیشنهادی برویم، بهتر است بدانیم که چرا اینستاگرام این پست‌ها را به ما نشان می‌دهد. اینستاگرام با تحلیل فعالیت‌های شما، لایک‌ها، کامنت‌ها، حساب‌هایی که دنبال می‌کنید و مواردی از این قبیل، سعی می‌کند محتوایی را به شما پیشنهاد دهد که ممکن است به آن علاقه‌مند باشید. هدف اینستاگرام از این کار، بهبود تجربه کاربری و افزایش تعامل شما با پلتفرم است.

 

چه راه‌هایی برای غیرفعال کردن پست‌ های پیشنهادی وجود دارد؟

متاسفانه شما در برنامه اینستاگرام نمی‌توانید به طور کامل این بخش را غیرفعال کنید. اما روش‌هایی وجود دارد که می‌توانید با انجام آن‌ها پست‌ های پیشنهادی را پنهان یا به تعویق بیاندازید.

 

1.استفاده از قابلیت Not Interested یا علاقه ‌مند نیستم

زمانی که در اینستاگرام جستجو می‌کنید، ممکن است برخی از نتایج پیشنهادی برای شما نمایش داده شوند. در این مواقع اینستاگرام گزینه Not Interested (علاقه ‌مند نیستم) را برای هر پست ارائه می‌دهد. با کلیک بر روی این گزینه، به اینستاگرام می‌گویید که به این محتوا علاقه‌مند نیستید و ترجیح می‌دهید محتوای مشابه آن را کمتر ببینید. برای این کار روی سه نقطه عمودی بالای پست کلیک کنید. با زدن این سه نقطه، چند گزینه برای شما نمایش داده می‌شود. گزینه Not Interested را انتخاب کنید. همان طور که بیان کردیم با انتخاب این گزینه، به اینستاگرام می‌گویید که به این محتوا علاقه‌ای ندارید. به عبارتی این کار باعث می‌شود که اینستاگرام در آینده، کمتر به شما پست‌های مشابه پیشنهاد دهد. در ضمن اینستاگرام به کاربران اجازه می‌دهد پست‌ های پیشنهادی را به مدت ۳۰ روز مخفی کنند. با انتخاب گزینه «Snooze all suggested posts in feed for 30 days»، می‌توانید از دیدن این پست‌ها برای یک ماه صرف نظر کنید. این عبارت را می‌توانید با زدن ایکس (X) که در قسمت بالا و سمت راست پست بوده، ببینید.

 

خرید لایک اینستاگرام، کمتر از 3 دقیقه با لایک ایرانی برو اکسپلور!

 

2.پنهان کردن پست‌ های پیشنهادی

همان طور که اشاره کردیم گرچه امکان غیرفعال کردن کامل پست‌ های پیشنهادی در اینستاگرام وجود ندارد، اما با استفاده از یک روش ساده، می‌توانید کنترل بیشتری بر محتوای دریافتی خود داشته باشید. این راهکار شامل استفاده از فیدهای «Following» یا «Favorites» است که به تازگی راه‌اندازی شده‌اند. این فیدها به شما اجازه می‌دهند فقط محتوای افرادی که دنبال می‌کنید را مشاهده کنید، بنابراین با مراجعه به این فیدها، دیگر پست‌ های پیشنهادی را نخواهید دید. برای این کار، کافیست روی نماد اینستاگرام ضربه بزنید و یکی از گزینه‌های Following یا Favorites را انتخاب کنید. با این تغییر، می‌توانید از پیشنهادات ناخواسته دوری کنید و تجربه‌ای بهتر از استفاده از اینستاگرام داشته باشید.

در ضمن باید به این نکته هم دقت داشته باشید که ممکن است با به ‌روزرسانی‌های اینستاگرام، محل قرارگیری برخی از گزینه‌ها تغییر کند. در این صورت، با جستجوی عبارت پست‌ های پیشنهادی در تنظیمات اینستاگرام، به راحتی می‌توانید گزینه مورد نظر را پیدا کنید.

 

مزیت‌ های پست‌ های پیشنهادی

مسلما پست‌ های پیشنهادی، علاوه بر اینکه ممکن است مزاحم باشند ولی مزایایی نیز دارند. در این قسمت از مقاله قصد داریم به بررسی مزایای مختلف پست‌ های پیشنهادی اینستاگرام بپردازیم.

  • کشف محتوای جدید و مرتبط

مهم‌ترین مزیت پست‌ های پیشنهادی، کمک به کاربران برای کشف حساب‌ها و پست‌هایی است که قبلاً آن‌ها را دنبال نمی‌کردند. این امر به کاربران امکان می‌دهد تا با ایده‌ها و دیدگاه‌های جدید آشنا شوند و دایره علاقه‌مندی‌های خود را گسترش دهند. به عبارتی پست‌ های پیشنهادی به شما این امکان را می‌دهند تا با موضوعات و حساب‌های کاربری جدیدی آشنا شوید که شاید در حالت عادی به آن‌ها دسترسی پیدا نمی‌کردید. به علاوه این ویژگی به شما کمک می‌کند تا افراد و برندهایی را پیدا کنید که سبک زندگی، علایق یا مهارت‌های شما را تحت تأثیر قرار می‌دهند. همچنین الگوریتم اینستاگرام سعی می‌کند محتوای باکیفیت و جذاب را به شما پیشنهاد دهد تا تجربه کاربری شما بهینه شود.
همچنین بخوانید: ارور Post unavailable در اینستاگرام و آموزش رفع آن ‌    
 

  • افزایش تعامل با پلتفرم

همان طور که می‌دانید پست‌ های پیشنهادی با توجه به علایق و رفتارهای کاربران، به آن‌ها نمایش داده می‌شوند. با مشاهده پست‌ های پیشنهادی، زمان بیشتری را در اینستاگرام سپری خواهید کرد و این به نفع پلتفرم و همچنین کسب ‌وکارهایی است که از این پلتفرم استفاده می‌کنند. به علاوه  پست‌ های پیشنهادی می‌توانند باعث افزایش لایک، کامنت و اشتراک‌گذاری شوند که این امر به نفع تمامی کاربران است.

  • بهبود عملکرد کسب ‌وکارها

پست‌ های پیشنهادی به کسب ‌وکارها این امکان را می‌دهند تا محتوای خود را به مخاطبان جدیدی نمایش دهند و در نتیجه، شانس فروش و افزایش برند آگاهی را افزایش دهند. در ضمن باید گفت با استفاده از پست‌ های پیشنهادی، کسب ‌وکارها می‌توانند بدون صرف هزینه زیاد برای تبلیغات، به مخاطبان هدف خود دسترسی پیدا کنند.

پیشنهاد مطالعه: قرارگرفتن در لیست پیشنهاد فالو اینستاگرام    
 

معایب پست‌ های پیشنهادی

در ادامه به بررسی دقیق معایب پست‌ های پیشنهادی اینستاگرام می‌پردازیم و دلایلی را که ممکن است شما بخواهید این ویژگی را غیرفعال کنید، شرح خواهیم داد.

  • پست‌های مزاحم و پرت کردن حواس: پست‌ های پیشنهادی می‌توانند شما را از محتوای اصلی که دنبال می‌کنید، دور کنند و باعث پرت شدن حواس شما شوند. این مسئله به‌ ویژه زمانی که قصد دارید در اینستاگرام به دنبال محتوای خاصی باشید، مشکل‌ساز می‌شود.

 

  • محتوای نامرتبط: در برخی موارد، پست‌ های پیشنهادی ممکن است با علایق و سلایق شما هیچ ارتباطی نداشته باشند و باعث نمایش محتوای نامرتبط و ناخواسته شوند.

 

  • کاهش بهره‌ وری: صرف زمان زیاد برای مشاهده پست‌ های پیشنهادی که لزوماً مورد علاقه شما نیستند، می‌تواند از زمان مفید شما بکاهد و بهره‌وری‌تان را کاهش دهد. در ضمن صرف زمان زیاد برای مشاهده پست‌ های پیشنهادی، می‌تواند از تعاملات واقعی شما با دوستان و خانواده بکاهد. بدانید: علامت New در پروفایل اینستاگرام چیست؟    
     

 

  • عدم دخالت در مشاهده نوع پست پیشنهادی: برخی از کاربران ترجیح می‌دهند خودشان به دنبال محتوای جدید باشند و پست‌ های پیشنهادی این امکان را از آن‌ها می‌گیرد. به عبارتی کاربران هیچ دخالت و کنترلی بر نوع پست پیشنهادی که می‌بینند، ندارند. حضور پست‌ های پیشنهادی در فید، می‌تواند بر الگوریتم اینستاگرام و نحوه نمایش پست‌ها تأثیر بگذارد و باعث شود که پست‌های حساب‌هایی که شما دنبال می‌کنید، کمتر نمایش داده شوند.

 

سخن پایانی

اگرچه اینستاگرام هنوز گزینه مستقیمی برای غیرفعال کردن کامل پست‌ های پیشنهادی ارائه نکرده است، اما با استفاده از روش‌هایی که در این مقاله ذکر شد، می‌توانید تعداد این پست‌ها را به میزان قابل توجهی کاهش دهید و تجربه کاربری بهتری در اینستاگرام داشته باشید. همچنین با این روش‌ها می‌توانید فید خود را به محتوای مورد علاقه‌تان اختصاص دهید. به یاد داشته باشید که پلتفرم اینستاگرام دائماً در حال تغییر و بهبود الگوریتم خود است، بنابراین ممکن است در آینده روش‌های جدیدی برای مدیریت پست‌ های پیشنهادی ارائه شود.

نظر دهید