پنل کاربری
چگونه استوری سه بعدی اینستاگرام بسازیم؟

چگونه استوری سه بعدی اینستاگرام بسازیم؟

با بالا رفتن محبوبیت پلتفرم اینستاگرام، پست و استوری‌های آن بیشتر به چشم می‌آیند. در واقع یک پیج اگر شخصی نباشد و بیزینسی باشد، برای بالا بردن بازدید‌های خود باید تولید محتوا کند. این تولید محتواها در قالب پست و استوری رقم می‌خورند و اگر با کیفیت باشند سبب رشد پیج می‌شوند. بنابراین شما باید خلاقیت زیادی برای محتوا‌های خود به خرج دهید تا دیده شوید. برای این امر خود پلتفرم اینستاگرام قابلیت‌هایی دارد که با آن می‌توانید افکت‌هایی روی عکس و ویدئو ایجاد کرده و تغییراتی در آن اعمال کنید. علاوه بر آن اپلیکیشن‌های گوناگونی برای ادیت ساخته شده و شما می‌توانید از آن‌ها کمک بگیرید. اگر به اندازه کافی وقت برای محتوا‌های خلاقانه ندارید، می‌توانید از هوش مصنوعی نیز بهره ببرید.

خرید ویو استوری اینستاگرام ارزان و واقعی با ارسال فوری!

 

ساخت محتوای مناسب برای اینستاگرام

اگر یک کسب‌و‌کار اینستاگرامی دارید در ابتدا باید اصول تولید محتوا را بشناسید. امروزه پیج‌های گوناگونی در خصوص سرگرمی، بلاگری و فروشگاه‌ها فعالیت می‌کنند. هر کدام از آن‌ها هدف متفاوتی دارند و طبق هدف خود محتواهای مختلفی نشر می‌دهند. بنابراین در ابتدا باید هدف خود را از فعالیت در اینستاگرام مشخص کنید. محتوا و موضوع خود را انتخاب کنید. در ادامه نیز باید مخاطب خود را بشناسید. شناختن به شما کمک می‌کند تا چیزی را ارائه کنید که مخاطبان به آن نیاز دارند. الگوها و قوانین نشر محتوا در اینستاگرام را بشناسید. برای این منظور می‌توانید از متخصصان مرتبط نیز آموزش دیده و کمک بگیرید. ابزارهای پیشرفته تولید محتوا را بشناسید و تا حد امکان از آن‌ها استفاده کنید. این موضوع باعث می‌شود تا محتوا‌هایی حرفه‌ای برای مخاطبان خود ایجاد کنید.

 

ساخت استوری سه بعدی در اینستاگرام

در حال حاضر امکان طراحی و ساخت استوری به صورت کاملا سه بعدی در اپلیکیشن خود اینستاگرام وجود ندارد. اما با استفاده از یک سری ترفند‌ها، خلاقیت‌ها و ابزارهای جانبی می‌توانیم تا حدودی در ایجاد یک استوری سه بعدی تاثیرگذار باشیم. بدین منظور می‌توانید با استفاده از افکت‌های سه بعدی، یک اثر تقریبی از سه بعدی بودن در استوری اینستاگرام ایجاد کنید. برای این امر اپلیکیشن‌ها و ابزارهای مفیدی وجود دارند. البته به اینستاگرام نیز قابلیت جدیدی اضافه شده تا به شما در این عمل کمک کند.

 

1.ساخت استوری اینستاگرام با متن های سه بعدی

برای سه بعدی کردن حدودی استوری می‌توانید متن سه بعدی ایجاد کنید. برای ایجاد متن‌های سه بعدی نیز می‌توانید از اپلیکیشن‌های ویرایش عکس مانند PicsArt و یا Adobe Photoshop Express استفاده کنید. وب‌سایت‌های آنلاین نیز وجود دارند که به شما اجازه می‌‌دهند متن‌هایی با فرمت‌های مختلف سه بعدی ایجاد کنید. می‌توانید از افکت Warp Speed برای انیمیشن و حرکت در متن سه بعدی استفاده کنید. این افکت به متن شما عمق می‌دهد و آن را به حرکت درمی‌آورد.

 

2.ساخت استوری اینستاگرام با پس زمینه مناسب

طراحی و انتخاب پس زمینه مناسب، تاثیر بسیار زیادی در سه بعدی نشان دادن استوری شما دارد. پس از انتخاب متن سه بعدی شما باید یک پس زمینه ساده و یک رنگ انتخاب کنید. این کار باعث می‌شود تا متن سه بعدی شما بهتر دیده شود. اگر می‌خواهید حس سه بعدی بیشتری را در استوری - خرید لایک استوری اینستاگرام - القا کنید، از پس زمینه‌هایی با افکت عمق یا پارالاکس استفاده کنید. در آخر تصویر نهایی را با کیفیت بالا ذخیره کنید و سپس در اینستاگرام آپلود کنید.

 

نکات مهم در ساخت استوری با افکت سه بعدی

خروجی و تصویر نهایی که ذخیره می‌کنید باید کیفیت بالایی داشته باشد. هرچقدر کیفیت این تصویر بالا باشد نتیجه نهایی در استوری نیز بهتر خواهد بود. برای تولید محتوای استوری از سادگی بهره ببرید. طراحی اگر بیش از حد شلوغ باشد، درک سه بعدی را برای مخاطب کاهش می‌دهد. اندازه متن و ابعاد تصویر را طوری تنظیم کنید که به بهترین شکل ممکن خود دیده شود. استفاده از نورپردازی مناسب می‌تواند عمق و برجستگی متن شما را افزایش دهد. اگر تمام این نکات را رعایت کنید، حال شما یک استوری  سه بعدی جذاب دارید.

 

ابزارهای مناسب برای ایجاد افکت های سه بعدی

اولین ابزار مناسب برای ساخت استوری‌هایی با افکت‌های سه بعدی، PicsArt است. از پیکس‌آرت به عنوان یک برنامه ویرایش عکس همه کاره یاد می‌شود. این اپلیکیشن امکانات فراوانی برای ایجاد متن‌های سه بعدی دارد. برنامه ویرایش بعدی Adobe Photoshop Express است. این اپلیکیشن نیز رتبه بعدی را در ویرایش عکس حرفه‌ای دارد. همچنین از ابزارهای بسیار پیشرفته‌ای نیز برخوردار است. Canva یک ابزار طراحی گرافیک آنلاین است. در این برنامه قالب‌های آماده برای ساخت انواع محتوا‌ها از جمله استوری‌های اینستاگرام موجود می‌باشد. علاوه بر این اپلیکیشن‌ها با جست‌وجو در اینترنت می‌توانید انواع وبسایت‌های آنلاین در ایجاد متن سه بعدی را پیدا کنید.

 

واقعیت افزوده یا AR و استفاده از آن

افکت متن سه بعدی در خود اپلیکیشن اینستاگرام با استفاده از واقعیت افزوده یا Augmented reality ایجاد می‌شود. با استفاده از این قابلیت می‌توانید عناصر دیگری را به عناصر موجود در واقعیت بیفزایید. برای استفاده از این قابلیت حتما اینستاگرام خود را بروزرسانی کنید. سپس قسمت مربوط به آپلود استوری را باز کنید. از قسمت پایین صفحه فیلتر‌ها را تا انتها ورق بزنید و در نهایت آیکون ذره‌بین را لمس کنید. بخش جدیدی برای شما باز می‌شود، در قسمت جست‌و‌جو گزینه 3D text floating را انتخاب کنید. پس از سرچ، یک کیبورد مجازی برای شما ظاهر می‌شود که همانند کیبورد گوشی شما است. با کمک این کیبورد می‌توانید متن مورد نظر خود را تایپ کنید. در آخر نیز پس از نوشتن متن و جایگذاری آن، یک تب روی صفحه بزنید تا فیکس شود. 
 

 

ویژگی های واقعیت افزوده

زمانی که یک متن سه بعدی را با استفاده از AR ایجاد می‌کنیم، چرخیدن زاویه دوربین سبب چرخیدن متن نیز می‌شود. جانمایی متن تغییر می‌کند و این موضوع استوری را جذاب‌تر جلوه می‌دهد. این قابلیت در استوری‌های لایو به شما کمک می‌کند تا متن مورد نظر به درستی نمایش داده شود. بدین صورت نظر مخاطب بیش از پیش به متن استوری شما جلب می‌شود.چطور در بیو اینستاگرام لوکیشن بزاریم؟

 

نکاتی برای رشد پیج اینستاگرام

برای دستیابی به رشد پایدار و موثر در اینستاگرام، اجرای استراتژی‌های مشخص و مستمر ضروری است و همچنین استفاده از قابلیت های جدید هم مانند فیلتر سه بعدی استوری. در زیر به برخی دیگر از مهم‌ترین نکات برای ارتقاء حساب کاربری اینستاگرام اشاره می‌شود:

 

  • تولید محتوای باکیفیت و منظم: انتشار محتوای جذاب و مرتبط با مخاطبان به صورت منظم، یکی از عوامل کلیدی در حفظ تعامل مخاطبان و افزایش فالوورها است.
     
  • برگزاری لایوهای تعاملی: ایجاد ارتباط زنده با مخاطبان از طریق لایو اینستاگرام، فرصتی عالی برای تعامل بیشتر و شناخت بهتر نیازها و علایق آن‌ها فراهم می‌کند.
     
  • همکاری با برندها: مشارکت با برندهای مرتبط، علاوه بر افزایش دیده‌ شدن حساب کاربری، می‌تواند به جذب فالوورهای واقعی و  جدید کمک شایانی کند.
     
  • استفاده بهینه از هشتگ‌ها: انتخاب هشتگ‌های مرتبط و پرکاربرد، باعث می‌شود تا پست‌های شما توسط کاربران بیشتری دیده شود.
     
  • رعایت تعادل در انتشار محتوا: از انتشار بیش از حد محتوای تبلیغاتی خودداری کرده و تعادل مناسبی بین محتوای ارزشمند و تبلیغات برقرار کنید.
     
  • توجه به رویدادهای روز: پرداختن به موضوعات روز و چالش‌های جامعه، باعث می‌شود تا حساب کاربری شما برای مخاطبان جذاب‌تر و مرتبط‌تر باشد.

 

کلام پایانی

اینستاگرام به عنوان محبوب‌ترین و پرطرفدارترین پلتفرم آنلاین، در سطح جهان فعالیت می‌کند. امروزه شغل‌های اینستاگرامی زیادی در خصوص فروشگاه‌ها، بلاگر‌ها و اینفلوئنسرها ایجاد شده است. این موضوع سبب می‌شود رقابت در این عرصه سخت‌تر شود. بنابراین شما باید نهایت خلاقیت خود را به خرج داده و تولید محتوای نو داشته باشید. برای تولید محتوا باید ابزار مرتبط را شناخته و از آن‌ها بهره بگیرید.

هنوز اینستاگرام قابلیتی در خصوص ساخت استوری به صورت کاملا سه بعدی ندارد. با این حال می‌توان با یک سری ابزار‌های جانبی و استفاده از اپلیکیشن‌های مختلف، افکت‌های سه بعدی ایجاد کرد. برای این منظور داخل اپلیکیشن اینستاگرام - https://www.instagram.com/3d_stories - نیز قابلیت واقعیت افزوده یا AR ایجاد شده است. این قابلیت به شما امکان می‌دهد تا متن‌های سه بعدی در استوری خود ایجاد کنید و آن‌ را به محتوایی جذاب تبدیل کنید.

نظر دهید