پنل کاربری
قابلیت اسپویلر تلگرام چیست؟ چگونه پیام‌های تلگرام را پنهان کنیم؟

قابلیت اسپویلر تلگرام چیست؟ چگونه پیام‌های تلگرام را پنهان کنیم؟

همانطور که آشنایی دارید، یکی از پیام‌رسان‌های محبوب دنیا تلگرام نام دارد. این اپلیکیشن دارای قابلیت‌های متنوع‌ و کاربردی می‌باشد، که هر روزه با به‌روزرسانی های جدید ما را در دنیایی امروزی و رسانه‌ای به وجد می‌آورد. که با هر به‌روزرسانی به قابلیت‌های آن افزوده می‌شود. یکی از قابلیت‌های چشم‌گیر آن اسپویلر می‌باشد.

اگر با وجود تمام محدودیت‌ها و پیشگیری‌های داخلی کشور، شما هم همچنان از برنامه محبوب تلگرام استفاده می‌کنید، همراه ما در سایت خرید ممبر تلگرام یاراپلاس باشید تا با یکی از قابلیت‌های جدید و برتر این اپلیکیشن به نام اسپویلر تلگرام آشنا شویم.

 

اسپویلر تلگرام چیست؟

 

اسپویلر تلگرام چیست؟

تلگرام در بروز رسانی‌های اخیر، قابلیت‌های جدیدی شامل واکنش پیام با ایموجی بزرگ (آموزش ساخت ایموجی تلگرام)، ترجمه‌ی پیام‌ها، واکنش با ایموجی به پیام و اسپویلر (متن مخفی) را اضافه کرده است. در جواب قابلیت اسپویلر تلگرام (telegram spoiler) چیست؟ باید بگوییم که مهم‌ترین کاربرد آپشن اسپویلر در تلگرام، مخفی‌کردن متن‌هایی که قسمتی از فیلم یا سریال‌ها را اسپویل می‌کنند؛ که راجب داستان فیلم یا سرنوشت شخصیت‌های فیلم می‌باشد که آن‌ها را برملا می‌کنند. از آنجایی که نمی‌خواهیم جذابیت داستان یا سریالی از بین رود، خوشبختانه این گزینه در تلگرام فعال شده است.

مخاطبان این اپ می‌توانند ‌با استفاده از قابلیت اسپویلر، قسمت‌هایی از متن که شامل اسپویل هستند را برفکی (مخفی) کنند و کاربران با کلیک روی گزینه برفکی شده، می‌توانند متنی که مخفی‌شده است را مشاهده و بررسی کنند. قسمت‌هایی که با قابلیت اسپویلر برفکی شده‌ باشند، علاوه‌ بر چت‌های خصوص تلگرام، در نوتیفیکیشن‌ها هم برفکی نمایش داده می‌شوند.

 

آموزش استفاده از اسپویلر تلگرام

 

آموزش استفاده از اسپویلر تلگرام

برای استفاده از ویژگی اسپویلر تلگرام، ابتدا لازم است تلگرام خود را در آخرین ورژن، یا حداقل به‌روزرسانی قرار دهید.

برای مخفی کردن و خطر اسپویل بعضی از داستان و سریال‌ها، یا حتی برای جذابیت بخشی به قسمتی از متن‌های پیج تلگرام خود، (مثل جملاتی سوپرایزی و عاشقانه) از گزینه ای به نام اسپویل استفاده می‌کنیم.

 

چگونه اسپویلر تلگرام را فعال کنیم؟

هنگام اطمینان از آخرین آپدیت، برای استفاده از این قابلیت، باید قبل از ارسال پیام، عبارت مورد نظر را با نگه‌داشتن طولانی‌مدت انگشت خود روی متن، انتخاب و در این حالت روی سه‌نقطه‌ی عمودی در لیستی که ظاهر‌می‌شود، ضربه زده. با انتخاب گزینه اسپویلر (Spoiler)، پیام انتخاب‌شده زیر پوششی برفک مانند، مخفی می‌شود. وقتی این کار انجام شد، یعنی روش کار را به درستی انجام داده‌اید.

اگر از بروز بودن تلگرام خود مطمئن هستید، اما هنوز نمی‌دانید چگونه پیام‌های تلگرام را مخفی کنید، راه دیگر پیدا کردن آن، نوشتن (||) دو خط عمودی در دو طرف عبارت است |spoiler text|

 

روش استفاده اسپویلر تلگرام برای آیفون و دکستاپ

خوشبختانه، اسپویلر تلگرام برای اندروید، آیفون و دکستاپ قابل اجرا است و تنها تفاوت آن در دست یابی به گزینه آن است.

برای استفاده اپلیکیشن تلگرام در اندروید، می‌توانید آن را از برنامه گوگل‌پلی، مارکت و… دانلود و استفاده کنید.

اما برای استفاده آن در آیفون، برای سیستم‌  iOS، از اپ‌استور می‌توانید برنامه را دانلود کنید.

روال استفاده از اسپویلر تلگرام در آیفون مانند سیستم‌عامل اندروید است. تفاوت آن این است که گزینه‌ی آن در قسمت تغییر فرمت نوشتاری متن و در کنار گزینه‌های مختلفی مثل Bold و Italic وجود دارد. بعد از انتخاب عبارت پیامی خود، از گزینه تغییر فرمت متن می‌توانید با انتخاب اسپویلر (Spoiler) پیام را به‌صورت مخفی‌شده در بیاورید.

در نسخه‌ی دسکتاپ، این پلتفرم نیز برای کاربران قابل استفاده است و برای آوردن آن فقط کافی است بعد از انتخاب قسمت مدنظر از متن خود، روی آن کلیک‌راست کرده، و از قسمت  Formatting، گزینه‌ی اسپویلر (Spoiler) را به حالت انتخاب در بیاورید.

 

روش استفاده اسپویلر تلگرام برای آیفون، اندروید و دکستاپ

 

تاثیر آپدیت بودن تلگرام و مشکل های منفی اسپویلر

برای جوابگویی بهتر، نیاز است که تازه ترین نسخه را Telegram 8.4 که در دسامبر ۲۰۲۱ فعال شده، نصب نمایید.

اما با توجه به این که قابلیت جدید است، ممکن است مشکلات و خرابی‌هایی هم وجود داشته باشد. طبیعی است که در ابتدا، چند مشکل جزئی در آن وجود داشته باشد. قطعا که این مشکلات در به‌روز رسانی‌های آینده تلگرام، برطرف خواهد شد. اما بد نیست که به باگ ها و مشکلات آن نگاهی بیندازیم.

اول این که بدانید هر مشکلی هست در رابطه با اپلیکیشن است، و مشکل از گوشی شما نیست. با توجه به بررسی های ویژه در این مورد، قابلیت اسپویلر تلگرام بر روی دستگاه‌های اندروید و iOS و همچنین نسخه دسکتاپ امتحان شده است. و از تحقیق‌های بدست آمده، تا به این‌جا این ویژگی بر روی نسخه های iOS و دسکتاپ، بهتر کار می‌کند.

در نسخه اندروید، متاسفانه فعلا در مورد زبان فارسی مشکلاتی وجود دارد. مثلاً گاهی هنگام انتخاب متن، متن برعکس می‌شود یا این که متنی که مورد انتخاب قرار نگرفته، در بخش اسپویلر قرار می‌گیرد.

نسخه iOS در دسکتاپ هم مشکلات مشابهی دارد، و در زمانی که متن فارسی و انگلیسی ترکیب شده بودند، مشکل دیده شده. با توجه به بررسی‌ها، این ویژگی در ترکیب کاراکتر فارسی و انگلیسی، دچار ضعف و باگ است.که به قطع یقین، این مشکلات در به روز رسانی های آینده برطرف خواهد شد و جای نگرانی وجود ندارد.

 

شماره مجازی تا چه زمانی در اختیار کاربر قرار دارد؟

در صورتی که برای ساخت اکانت تلگرام خود از شماره مجازی استفاده کرده باشید، ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که این شماره مجازی تا چه زمانی در اختیارتان قرار دارد؟ مدت زمان استفاده از شماره مجازی تلگرام و یا به عبارت دیگر اکانتی که توسط شماره مجازی ایجاد شده است، بستگی به نوع شماره دارد و خواسته کاربر دارد. به عبارت دیگر اگر شماره مجازی اجاره‌ای باشد، پس از اتمام مدت زمان اجاره، از دسترس کاربر خارج می ‌شود. اما در صورتی که شماره مجازی از نوع دائمی باشد، تا زمانی که کاربر تمایل داشته باشد، می تواند از اکانت تلگرامی که با این شماره ایجاد کرده، استفاده کند. اما هر زمان که کاربر از اکانت خود خارج شود، دیگر نمی تواند همانند شماره های واقعی، دوباره برای ساخت اکانت به راحتی اقدام کند. به این ترتیب دیگر اشتراک خود را از دست می دهد. زیرا شماره مجازی برای هر سرویس فقط یکبار به کاربر کد می‌ دهد.

 

سخن پایانی در مورد اسپویلر تلگرام

طی این مقاله سعی کردیم تا به‌طور کامل به این موضوع بپردازیم که اسپویلر تلگرام چیست و چگونه می‌توان از این قابلیت استفاده کرد؛ برای آموزش قابلیت‌های دیگر تلگرام و سایر شبکه‌های اجتماعی، با یاراپلاس همراه باشید. یاراپلاس ارائه دهنده کلیه خدمات مربوط به شبکه های اجتماعی از جمله تلگرام می باشد که این خدمات را با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت ارائه می دهد. برای آشنایی و استفاده از خدمات مربوط به تلگرام می توانید به لینک های زیر مراجعه نمایید:

از اینکه تا انتها همراه ما بودید از شما متشکریم. امیدواریم که این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد.

نظر دهید