پنل کاربری
اینستاگرام مارکتینگ و اصول بازاریابی در اینستاگرام چیست؟

اصول بازاریابی در اینستاگرام چیست؟

اینستاگرام در زمان رونمایی با استقبال فوق‌العاده‌ای از کاربران در سراسر دنیا روبرو شد. همین استقبال شدید باعث شد تا اینستاگرام به دومین شبکه اجتماعی محبوب کاربران دنیا، بعد از فیسبوک تبدیل شود. جذابیت این پلتفرم محبوب در ابتدا فقط به دلیل اشتراک گذاری عکس و فیلم بود. کاربران دیگر نیازی به خواندن متن‌های طولانی نداشتند و فقط دیدن محتواها کافی بود. با گذشت مدت زمانی کوتاه، اینستاگرام بستر کسب‌و‌کار‌های زیادی را فراهم کرد. با افزایش محبوبیت و درآمد‌هایی با مبلغ‌های بسیار قابل توجه، به نظر می‌رسد که اینستاگرام مارکتینگ یا بازاریابی در اینستاگرام ایده خوبی باشد. بدین منظور اینستاگرام ارتباط با مشتری بالقوه، معرفی محصولات، فروش و افزایش کسب سود را میسر می‌کند.


 

خرید فالوور فیک ارزان بدون ریزش ❤️ با فالوور بالا اعتماد مردم رو به دست بیار

 

اینستاگرام مارکتینگ چیست؟

اینستاگرام مارکتینگ و یا بازاریابی در اینستاگرام به استفاده از این پلتفرم برای افزایش آگاهی از برند، شناسایی مخاطبان و فروش کسب‌و‌کار خود گفته می‌شود. آمارها نشان می‌دهد که این شبکه اجتماعی برای افراد بین 16 تا 34 سال بسیار محبوب است. به همین دلیل کارآفرینان و برند‌ها، این پلتفرم را به عنوان شبکه‌ای موثر برای بازاریابی می‌شناسند. بازاریابی در اینستاگرام امروزه به یکی از موثرترین و مهم‌ترین استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ تبدیل شده است. در اینستاگرام مارکتینگ از برای رسیدن به اهداف مختلف بازاریابی استفاده می‌شود.

 

 

روش های بازاریابی در اینستاگرام

بازاریابی در اینستاگرام را از طریق دو روش ساده می‌توان انجام داد. مورد اول تبلیغ کسب‌و‌کار از طریق سلبریتی‌ها و اینفلوئنسر‌ها است. روش دوم نیز تولید محتوای اصیل و حرفه‌ای در و تلاش برای افزایش فالوورها با استفاده از ارتقاء صفحه است. با این حال روش سومی نیز وجود دارد که کارآمد‌تر از این روش‌ها عمل می‌کند و آن هم استفاده از هر دو روش بالا با استفاده از یک استراتژی منظم است.

بدین منظور باید در ابتدا با تولید محتوای مناسب، مفید و موثر صفحه خود را به حدی از پیشرفت برسانید. ظاهر آن را مرتب کنید و در نهایت برای معرفی محصولات و خدمات خود از اینفلوئنسرهای پرطرفدار استفاده کنید. به عنوان گزینه آخر هم می‌توانید از یاراپلاس کمک بگیرید. یاراپلاس کامل‌ترین پلتفرم خدمات مجازی، از تبلیغات تا خرید گیفت مجازی را برای شما در یک پنل با کاربری آسان و مطمئن فراهم می‌کند.

 

1.تبلیغ به کمک اینفلوئنسرها

تبلیغات از طریق اینفلوئنسرها برای شما ریسک تلقی می‌شود. در واقع می‌تواند صفحه اینستاگرامی شما را با تحول عظیمی روبرو کند و یا هیچ نتیجه‌ای نداشته و پول شما سوخت شود. بنابراین هنگام تبلیغ از بلاگرها و اینفلوئنسرها باید به چند نکته توجه داشته باشید تا تبلیغ شما بیشترین میزان تاثیرگذاری را داشته باشد.

در وهله اول باید بودجه خود را مشخص کنید. این تبلیغ ممکن است از بودجه‌ای که در اختیار دارید هم هزینه بیشتری بردارد. به عنوان مهم‌ترین نکته شما باید از اینفلوئنسری کمک بگیرید که محتوای صفحه آن با محصولات و یا خدمات شما همخوانی داشته باشد. گاهی شما برای یک تبلیغ هزینه می‌کنید، اینفلوئنسر نیز کار خود را تمام و کمال و بی‌نقص انجام می‌دهد، اما این تبلیغ نتیجه‌ای نخواهد داشت! دلیل این مشکل عدم توجه به همسانی محتوا‌ها است.

پیشنهاد ما: خرید فالوور ایرانی

 

2.تبلیغات بازدیدی

اگر بودجه کمتری در اختیار دارید و یا تازه اول راه هستید این گزینه در اینستاگرام مارکتینگ نجات دهنده صفحه شما خواهد بود. تبلیغات بازدیدی بدین صورت است که استوری یا پست شما در صفحات پر مخاطب نمایش داده می‌شود و به ازای هر 1000 بازدید، هزینه مشخصی پرداخت می‌کنید.

این روش در عین کاربردی بودن خود، مقرون‌به‌صرفه است و راهی مناسب برای رشد صفحه اینستاگرامی شما به شمار می‌رود. تبلیغات بازدیدی کمک می‌کنند تا صفحات مرتبط با برند خود را بشناسید. آن‌ها تجزیه تحلیل کرده و خطا و اشتباهات خود را بیابید.

 

3.مسابقات اینستاگرامی

مسابقات از دیگر روش‌های بازاریابی در اینستاگرام محسوب می‌شوند که طرفداران زیادی دارد. همانطور که می‌دانید صفحه اینستاگرام با الگوهای خاصی مانند لایک کردن، کامنت گذاشتن، اشتراک گذاری و غیره رشد می‌کند. در این قبیل از مسابقات، صفحات اینستاگرامی از مخاطبین خود می‌خواهند تا با لایک و کامنت و... آن‌ها را حمایت کنند. سپس پس از مدت کوتاهی از میان شرکت کنندگان در مسابقه، قرعه‌کشی کرده و به آن‌ها هدیه‌ای از محصولات خود می‌دهند. این کار در واقع علاوه بر رشد پیج به دیده‌شدن محصولات آن‌ها نیز کمک شایانی می‌کند.

 

4.لایو اینستاگرام

ارتباط مستقیم با مخاطب می‌تواند روی جلب اعتماد آن‌ها بسیار تاثیرگذار باشد. بنابراین اگر یک صفحه کسب‌و‌کار در اینستاگرام دارید بهتر است هرازچندگاهی لایو برگزار کرده و درباره خدمات و محصولات خود صحبت کنید. با حوصله به تمامی سوالات مخاطبان پاسخ داده و برای تجربه و نظرات آن‌ها احترام قائل شوید. برگزاری لایوهای اینستاگرامی کمک بسیار زیادی در جذب مخاطب واقعی کرده و در نتیجه سبب رشد پیج شما خواهد شد.

لینک مرتبط: بهترین ترفندهای افزایش بازده لایو در اینستاگرام    
    

اینستاگرام مارکتینگ و اصول بازاریابی در اینستاگرام چیست؟

دلایل اهمیت اینستاگرام مارکتینگ

اینستاگرام بستری عالی برای دسترسی به تعداد زیادی مخاطب است. این شبکه اجتماعی پرمخاطب، ماهانه بیش از یک میلیارد کاربر فعال دارد. این اولین مزیت و اهمیت اینستاگرام مارکتینگ به شمار می‌رود. از دیگر ویژگی‌های این پلتفرم می‌توان به بصری بودن ماهیت آن اشاره کرد.

اگر محصولات شما جلوه ظاهری داشته و یا نتیجه نهایی خدماتی که ارائه می‌دهید به شکل بصری بسیار قابل توجه است، اینستاگرام بهترین پلتفرم برای نمایش محتوای شما است. در کنار این جلوه‌های بصری شما باید استراتژی بازاریابی مناسبی را پیاده کنید تا صفحه شما رشد کند. همچنین اینستاگرام فرآیند برقراری ارتباط با مشتریان احتمالی و حتی مشتریان قبلی را نیز ساده‌تر کرده است. 

 

مزایای اینستاگرام مارکتینگ

همانطور که گفته شد امکان دسترسی گسترده به مخاطبان از مهم‌ترین مزیت‌های بازاریابی در اینستاگرام است. با این حال بازاریابی در این شبکه اجتماعی قدرتمند، علاوه بر این مزیت، دارای مزایای گوناگونی نیز می‌باشد. از ماهیت بصری و بهبود تعامل با مخاطبان که بگذریم، برندسازی و تقویت برند نیز از دیگر این مزیت‌ها محسوب می‌شود.

افراد معمولا به برندهایی که در اینستاگرام صفحه دارند، اعتماد بیشتری پیدا می‌کنند. در مقابل برندهایی که در اینستاگرام حضور ندارند، مشتریان احتمالی خود را از دست می‌دهند. با یک استراتژی بازاریابی مناسب افزایش فروش و سود نیز در این پلتفرم ممکن می‌شود. اگر هنوز برای راه‌اندازی صفحه اینستاگرام بیزنس خود شک دارید، شاید دانستن موارد زیر برای تصمیم‌گیری شما تاثیرگذار باشد.

 

معرفی برند و تسلط بیشتر بر آن

اینستاگرام فضایی مناسب را برای شما  فراهم می‌کند تا برای کسب‌و‌کار خود برندسازی انجام داده و آن را در معرض دید دیگران به نمایش بگذارید. با این‌کار در واقع برند خود را در این پلتفرم ثبت می‌کنید. حتی اگر هنوز فالوورهای زیادی نداشته باشید، باز هم ثبت برند شما در اینستاگرام، معرفی خوبی برای کسب‌و‌کار شما محسوب می‌شود. ایجاد اکانت اینستاگرام برای کسب‌و‌کار، قدرت و اعتبار بیشتری به شما می‌بخشد.

 

ارتباط و تعامل مستقیم با مخاطبان

یکی از علت‌های محبوبیت و افزایش اعتماد افراد به کسب‌و‌کارها همین ارتباط مستقیم با مخاطبان است. پیش از روی کار آمدن این پلتفرم، فروشگاه‌های آنلاین از طریق تلگرام، واتساپ و تماس تلفنی با مخاطبان خود مکاتبه می‌کردند اما با ایجاد اکانت اینستاگرام می‌توان به صورت بصری، فیلم و لایو با مخاطب ارتباط برقرار کرد. این نوع از تعامل و ارتباط سبب افزایش اعتماد مخاطب به بیزینس‌ها می‌شود. علاوه بر آن به راحتی می‌توانید سوالات و مشکلات آن‌ها را در مورد محصولات و یا خدمات خود رفع کنید.

بیشتر بدانید: قرارگرفتن در لیست پیشنهاد فالو اینستاگرام

 

کاهش هزینه‌ ها

اگر برای کسب‌و‌کار خود نیاز به تبلیغ و بازاریابی داشته باشید، روش‌هایی مانند تبلیغات تلوزیونی، پخش تراکت و بیلبوردهای سطح شهر هزینه‌های بسیاری بر دوش شما خواهد گذاشت. این در حالی است که بازاریابی در اینستاگرام هزینه چندان زیادی ندارد و گزینه خوبی برای تبلیغ بیزینس شما به شمار می‌رود. در عوض اینستاگرام مارکتینگ تلاش و ممارست بیشتری را می‌طلبد و تاثیرگذاری آن زمان‌بر است، بنابراین در استفاده از این روش باید صبور باشید.

 

اشتراک‌ گذاری جزئیات

با استفاده از پلتفرم اینستاگرام به راحتی می‌توانید برای جلب اعتماد بیشتر مخاطب، از روند تولید محصول، نتیجه ارائه خدمات، معرفی اعضای تیم، محتوا تولید کرده و به اشتراک بگذارید. بدین صورت مخاطبان شما این دسته از محتواها را تماشا کرده و برای دیگران نیز می‌فرستند و همین مورد باعث جذب مخاطبان بیشتر و در نتیجه رشد کسب‌و‌کار شما می‌شود.

 

نکاتی درباره اجرای استراتژی بازاریابی در اینستاگرام

برای اینکه هنگام فعالیت در اینستاگرام، سبک منحصر به‌فرد خود را داشته باشید، باید با یک سری استراتژی‌های از پیش تعیین شده در بستر اینستاگرام به اهداف بازاریابی خود برسید. برخی از افراد بدون هیچ برنامه‌ای وارد اینستاگرام می‌شوند، هزینه‌های قابل توجهی برای تبلیغات می‌پردازند اما هیچ‌گونه دستاوردی کسب نمی‌کنند. برای این منظور باید یک سری نکات را رعایت کرده‌ و موارد زیر را در نظر بگیرید.

 

اهداف و مخاطبان خود را تعیین کنید

به عنوان قدم اول در اینستاگرام مارکتینگ باید اهداف مشخصی داشته باشید. در صورت داشتن این اهداف در درازمدت شما شاهد نتایج فوق‌العاده و افزایش کسب سود خود هستید. ممکن است اهداف شما فروش محصولات، ارائه نوع خاصی از خدمات، آگاهی از برند و... باشد. در قدم بعدی باید مخاطبان کسب‌و‌کار خود را بشناسید.

انگیزه‌ها، نیازها و نقاط درد آن‌ها را درک کرده و سپس محتوایی را تولید و انتشار دهید. هرچقدر مخاطب ارتباط بیشتری با محتوای تولید شده شما بگیرد، به خرید نیز بیشتر ترغیب می‌شود. بنابراین رویدادها و هشتگ‌های مرتبط و محبوب با کسب‌و‌کار خود را رصد کرده، آن‌ها را بررسی کنید تا بتوانید بهترین محتوا را تولید کنید.

 

تجزیه و تحلیل رقابتی

بعد از مشخص کردن مخاطبان هدف، حال باید یک تحلیل رقابتی انجام دهید. این موضوع باعث می‌شود تا از نوع فعالیت سایر بازاریابان که در زمینه حرفه شما فعالیت می‌کنند باخبر باشید. سعی کنید رقبای برتر خود را بشناسید. برای این کار از بررسی پروفایل و بیوی آن‌ها شروع کنید. ببینید که چه پست و محتواهایی بیشترین تعامل را دارند، از چه هشتگ‌هایی بیشتر استفاده می‌کنند و در نهایت نحوه کپشن نویسی آن‌ها نیز را بررسی کنید.

 

ساخت یک اکانت بیزینسی

اینستاگرام قابلیت تفکیک حساب‌های شخصی و بیزینسی را برای شما فراهم کرده است. اگر صفحه را برای کسب‌و‌کار خود راه‌اندازی می‌کنید، باید یک اکانت بیزینسی ایجاد کنید. این نوع اکانت از مزیت‌ها و امکانات بیشتری برخوردار است. با استفاده از این اکانت می‌توانید عملکرد صفحه خود را در لحظه ارزیابی کرده و اطلاعات بیشتری درباره رفتار فالوورهای خود کسب کنید.

 

نقشه راه تولید محتوا

نقشه راه تولید محتوای صفحه خود را ترسیم کنید. تولید محتوا در اینستاگرام به صورت بصری است اما شما نباید تصاویر و فیلم‌ها را بدون کپشن و نوشته رها کنید. در ابتدا باید به موضوع که ارائه می‌دهید فکر کرده و یک سناریو برای آن بسازی بر اساس مخاطب هدف! آیا می دانید مخاطب هدف در اینستاگرام کیست؟    
اینستاگرام به شما اختیار می‌دهد تا محتوای خود را به صورت استوری‌های داستانی، پست‌های اسلایدی، ویدئوهای کوتاه و بلند و تصویر تک ارائه دهید. شما باید محتواهای خود را در قالب‌های مختلف ارائه دهید و سپس نرخ تعامل هر کدام از آن‌ها را ارزیابی کنید. این عمل شما را به تولید محتوای مورد پسند مخاطب، نزدیک‌تر می‌کند.

 

چیدن تقویم محتوایی

یکی از شروط موفقیت بازاریابی در اینستاگرام، ارائه مداوم و مستمر محتوا است. مخاطب انتظار دارد که از شما به طور منظم و طبق برنامه محتوا ببیند. بنابراین شما برای حفظ ثبات و نظم، یک تقویم محتوایی نیاز دارید تا طبق آن،  پست‌ها را منتشر کنید. می‌توانید از ابزارهای مختلفی همچون اکسل برای طراحی تقویم استفاده کنید. شما باید مشخص کنید که می‌خواهید چه نوع محتوایی را در چه قالبی و در چه روزی منتشر کنید.

 

کلام پایانی

با ورود شبکه اجتماعی اینستاگرام، تحول عظیمی در اینترنت رخ داد! این پلتفرم جذاب به سرعت طرفداران زیادی پیدا کرد که محتوای تصویری جذابی را برای مخاطبان خود ارائه می‌دادند. با گذر زمان کوتاهی اینستاگرام از یک فضای صرفا سرگرمی و تفریحی به فضایی بیزینسی به همراه کسب‌و‌کار‌های فراوان تبدیل شد.

این پلتفرم به کسب‌و‌کارها اجازه می‌دهد تا با مخاطبان خود به صورت مستقیم صحبت کرده، محصولات و خدمات خود را به نمایش بگذارند. به طور کلی کاربران اینستاگرام به دنبال‌کردن برند‌ها و کسب‌و‌کارها از طریق این پلتفرم  بیشتر علاقه دارند. با محبوبیت این شبکه اجتماعی، اینستاگرام مارکتینگ و یا بازاریابی در اینستاگرام نیز بسیار مورد توجه قرار گرفت. انتخاب استراتژی‌های مناسب در اینستاگرام مارکتینگ به کسب‌و‌کار شما امکان افزایش فروش، رشد و رونق و کسب سود بسیار بالایی را خواهد داد.

نظر دهید