پنل کاربری
ساخت گروه در لینکدین

ساخت گروه در لینکدین

ساخت گروه در لینکدین از سال 2009 وارد عرصه شده است. در سال‌های نخست، گروه‌های موجود در پلتفرم لینکدین به عنوان یک فضای اشتراک نظر و اطلاعات حرفه‌ای فعالیت می‌کردند؛ اما با گذشت زمان، تعداد گروه‌ها در لینکدین رشد کردند و به یک منبع اصلی جهت برقراری ارتباط و به اشتراک گذاری دانش تبدیل شدند. ساخت گروه در لینکدین به کاربران این امکان را می‌دهد تا با افراد دیگر در زمینه‌های مختلف ارتباط داشته باشند. با ساختن یک گروه در لینکدین، با افراد داری تفکر مشابه در صنعت یا زمینه کاری خود تبادل نظر فعال داشته باشید، شبکه حرفه‌ای خود را گسترش داده و از تجربیات دیگران نیز بهره‌مند شوید. ما در این مطلب به نحوه‌ ساختن گروه‌ در لینکدین، پیوستن و خارج شدن از آن‌ و مدیریت گروه‌ها خواهیم پرداخت.


خرید فالوور لینکدین از یاراپلاس!

 

چگونه  یک گروه در لینکدین بسازیم؟

در حال حاضر، شما برای ساخت گروه در لینکدین محدودیت دارید و فقط می‌توانید یک گروه ایجاد کنید. برای ساخت آن، ابتدا باید وارد حساب کاربری خود شوید. سپس مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. وارد حساب کاربری خود شوید و به صفحه اصلی لینکدین یعنی سایت com بروید.
  2. در بالای صفحه، روی دکمه منو کلیک کنید و از منوی باز شده گزینه "groups" را انتخاب کنید.
  3. در قسمت مربوطه، اطلاعات مربوط به گروه خود را وارد کنید، از جمله نام گروه، آپلود تصویری از لوگوی گروه، توضیحات، قوانین و تنظیمات حریم خصوصی. توجه داشته باشید که وارد کردن همه این اطلاعات به جز قوانین گروه و لوگوی آن اجباری است.
  4. بعد از تکمیل اطلاعات، روی دکمه "ساخت گروه" یا "Create group" کلیک کنید.
  5. حالا گروه شما ساخته شده است و می‌توانید اعضای جدید دعوت کنید، مطالب منتشر کنید، بحث‌های مفید با اعضای گروه داشته باشید و شبکه حرفه‌ای خود را گسترش دهید.

 

 

مدیریت گروه در لینکدین

اگر قرار است مدیریت گروه در لینکدین بر عهده شما باشد ادامه مطلب را بخوانید. با وارد شدن به صفحه گروه مورد نظرتان در لینکدین، برای مدیریت اعضا و فعالیت‌های گروه از امکانات زیر استفاده کنید:

  1. اضافه کردن اعضا: برای اضافه کردن اعضای جدید به گروه، روی گزینه "Invite members" کلیک کنید و ایمیل یا لینک پیشنهادی را برای دعوت اعضا ارسال کنید.
  2. تنظیمات گروه: با کلیک بر روی "Manage"، بعد از ساخت گروه در لینکدین می‌توانید تنظیمات گروه را مدیریت و اعضا را به عنوان مدیر یا مدیران جدید انتخاب کنید، قوانین و مقررات گروه را تعیین کنید و...
  3. پست‌ها و فعالیت‌ها: لازم است که شما پست‌ها، نظرات و فعالیت‌های اعضای گروه را مشاهده و مدیریت کنید. همچنین پست‌های مربوط به حرفه و کسب وکار خود را در گروه به اشتراک بگذارید. گوش به زنگ بودن برای مدیر وظیفه مهمی است زیرا بعضی افراد سعی در به هم ریختن نظم و قوانین گروه دارند که در این صورت شما موظف هستید او را از گروه حذف کنید.
  4. حذف و تغییر نام: در صورت نیاز، گروه را حذف یا نام آن را تغییر دهید و سعی کنید نام گروه بیشترین ارتباط را با حرفه و هدف شما داشته باشد زیرا نام گروه عامل مهمی برای جذب دنبال کننده است.

پیشنهاد ویژه: شماره مجازی لینکدین 

 

در حالت کلی، مدیران گروه باید از فعالیت‌های انجام شده در گروه آگاه باشند و به سوالات اعضا پاسخ دهند. از اعضا ایده بگیرند و به آن‌ها نیز ایده بدهند. بعد از ساخت گروه در لینکدین اگر مدیریت برایتان سخت است باید ادمین و دستیار استخدام کنید تا کارها بهتر پیش بروند. در نتیجه با استفاده از امکانات لینکدین، شما می‌توانید به خوبی گروه خود را مدیریت کرده و فعالیت‌های آن را بهبود بخشید.

 

 

نحوه یافتن گروه در لینکدین و پیوستن به آن

 برای یافتن یک گروه در لینکدین، دو روش وجود دارد. روش ساده به این صورت است که از نوار جستجوی بالای صفحه استفاده کنید. در این نوار،  نام گروه مورد نظر خود را تایپ کرده و آن را پیدا کنید. در روش دوم باید به منوی اصلی لینکدین بروید، نشانگر ماوس خود را بر  Work  در بالای صفحه حرکت دهید و سپس روی Groups کلیک کنید. همچنین، برای مشاهده پیشنهاد‌ها‌ی لینکدین جهت عضویت در گروه‌ها، در بالای صفحه Discover را کلیک کنید و به دنبال گروه‌های مرتبط با حوزه‌ مورد علاقه خود بگردید.

 

برای پیوستن به یک گروه در لینکدین پس از پیدا کردن گپ مورد نظر، بر روی نام آن کلیک کنید تا وارد صفحه آن شوید. در صفحه مربوطه، باید دکمه "Join" یا "Request to join" را برای پیوستن به گروه بزنید (بر اساس تنظیمات گروه، شاید نیاز به تأیید توسط مدیران داشته باشید). پس از تأیید عضویت شما توسط مدیر، به منابع گروه دسترسی پیدا می‌کنید. بعد از ساخت گروه در لینکدین- آموزش ارسال پیام در لینکدین- بهتر است در فعالیت‌های آن مشارکت داشته باشید و پست‌ها را به دقت مشاهده کنید. همانطور که گفتیم عضویت در گروه‌های لینکدین فرصت‌های شغلی بیشتر و همکاری مشترک را فراهم خواهد کرد.

 

بستن گروه در لینکدین را چگونه انجام دهیم؟

بعد از یادگیری ساخت گروه در لینکدین، مهم است که نحوه بستن آن را نیز بدانید. برای این منظور، ابتدا باید گروه مورد نظر خود را پیدا کنید، به منوی Work رفته و بر روی گزینه Groups کلیک کنید. سپس در بخش Your Groups ، بر روی نام گروهی که قصد حذف آن را دارید کلیک کنید. در مرحله بعد، به پایین صفحه رفته و روی Delete this group کلیک کنید تا گروه حذف - آموزش نحوه بلاک کردن فرد در لینکدین - شود. در این قسمت از شما سؤال خواهد شد که آیا از حذف آن مطمئن هستید یا نه! اگر منصرف شدید می‌توانید بر روی فعال باقی ماندن گروه کلیک کنید تا حذف نشود.

 

کلام پایانی

در حالت کلی، ساخت گروه در لینکدین کار آسانی است که چند دقیقه بیشتر طول نمی‌کشد و به راحتی با انجام مراحلی که گفتیم می‌توانید آن را بسازید. ساختن گروه در این وبسایت و ارتباط با افراد مختلف به کاربران کمک می‌کند تا شبکه حرفه‌ای خود را گسترش دهند و از منابع و تجربیات دیگران نیز بهره‌مند شوند. اگر به طور فعال با اعضای گروه در تعامل باشید، آن‌ها از وبلاگ یا وب‌سایت شما بازدید خواهند کرد و طرفدارانی واقعی پیدا می‌کنید. بسیاری از گروه‌ها شامل فرصت‌های شغلی و استخدام هستند؛ پس عضویت یا ایجاد آن‌ها فرصت شغلی جدید را در جامعه چند برابر می‌کند.

 

سوالات متداول

آیا احتمال دارد گروهی که در لینکدین ساخته‌ایم خود به خود حذف شود؟
اگر بخواهید وارد حسابتان شوید و این امر امکان پذیر نباشد یا افراد نتوانند حساب شما را جست و جو کنند؛ این یعنی حسابتان و گروه شما از دسترس خارج شده است. لینکدین هم مانند سایر شبکه‌های اجتماعی قوانینی دارد که اگر رعایت نشوند منجر به بسته شدن حساب یا گروه می‌شود. بنابراین در صورت نقض قوانین لینکدین، حساب افراد به طور موقت و گاهی برای همیشه از دسترس خارج می‌شود و با خطای  restricted مواجهه خواهد شد.
اگر بخواهیم از یک گروه در لینکدین خارج شویم چکار کنیم؟
تا به اینجا شما با جست وجوی گروه‌های مختلف، ساخت آن‌ها در لینکدین و نحوه‌ پیوستن به گروه، آشنا شدید، در ادامه می‌گویم که اگر مطلب یک گروه مورد پسندتان نبود چگونه باید از آن خارج شوید. برای این کار باید روی Work در منوی اصلی بالای صفحه کلیک و سپس گزینه Groups را پیدا کنید. در مرحله بعد، روی Your Groups در سمت چپ قرار گرفته است کلیک کرده و گروهی را که می‌خواهید ترک کنید، انتخاب کنید. باید سه نقطه موجود در سمت راست را بزنید و روی عبارت Leave this group کلیک کنید و اگر از حذف آن اطمینان دارید، Confirm را بزنید. بعد از حذف یک گروه در لینکدین، اگر بخواهید دوباره وارد آن شوید باید مراحل قبلی را طی کنید یعنی باز هم مدیر گروه باید عضویت شما را تایید کند و به عبارتی حذف گروه دائمی و غیرقابل برگشت است. در هنگام حذف می‌توانید گروه را به مدیر دیگری بسپارید و خودتان از آن خارج شوید.

نظر دهید