پنل کاربری
متا تحت فشار دولت آمریکا محتوای کاربران را سانسور کرده است

متا تحت فشار دولت آمریکا محتوای کاربران را سانسور کرده است

اعتراف زاکربرگ: متا تحت فشار دولت آمریکا برای سانسور محتوا قرار داشته است

مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا، در نامه‌ای به کنگره آمریکا اعتراف کرد که شرکت او تحت فشار دولت جو بایدن برای سانسور محتوای کاربران، به ویژه در مورد کرونا، قرار گرفته است.

زاکربرگ در این نامه تأکید کرده است که اگرچه تصمیم نهایی برای حذف محتوا با خود شرکت بوده است، اما فشارهای دولت آمریکا بر این تصمیم‌گیری تأثیرگذار بوده است. او همچنین ابراز تأسف کرده که متا در آن زمان به اندازه کافی در مورد این فشارها شفاف نبوده است.

خرید فالوور اینستاگرام | خرید فالوور واقعی!

این اعترافات در حالی صورت می‌گیرد که بحث درباره آزادی بیان در شبکه‌های اجتماعی و دخالت دولت‌ها در این حوزه، به ویژه پس از دستگیری پاول دورف، بنیان‌گذار تلگرام، شدت گرفته است.

زاکربرگ در نامه خود نوشته است: "در‌حال‌حاضر صحبت‌های زیادی درباره نحوه تعامل دولت ایالات متحده با شرکت‌هایی مانند متا وجود دارد و من می‌خواهم موضع خود را روشن کنم. پلتفرم‌های ما برای همه است."

 

اعتراف زاکربرگ به سانسور محتوا به درخواست دولت، سوالات جدی درباره نقش دولت‌ها در تعیین محتوای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی را مطرح کرده است. بسیاری از فعالان مدنی و حامیان آزادی بیان، این اقدام را نقض حق آزادی بیان و دخالت در امور خصوصی کاربران می‌دانند.

نظر دهید