پنل کاربری
کامنت منفی در شبکه‌های اجتماعی

کامنت منفی در شبکه‌های اجتماعی

طبیعتاً هر فردی که در شبکه‌های اجتماعی فعالیت دارد، با کامنت منفی مواجه می‌شود. ممکن است برای اولین بار که با کامنت منفی روبه رو می‌شوید اولین چیزی که به ذهنتان می‌رسد پاک کردن کامنت باشد. اما اینکار برای شما فایده‌ای ندارد و گاها می‌تواند برای شما ضررهایی به همراه داشته باشد. تمام کسب‌وکارها، بلاگرها، آنلاین شاپ‌ها باید اطلاعات لازم درباره‌ی نحوه برخورد با کامنت منفی را بدانند. بدین گونه می‌توانند بدون اینکه حاشیه‌ای ایجاد شود به کامنت‌های نامناسب پاسخ دهند. در این مقاله از یاراپلاس، می‌خواهیم نحوهٔ برخورد با کامنت منفی در شبکه‌های اجتماعی آشنا شویم.

 

اهمیت کامنت در فضای مجازی

یکی از روش‌های بازاریابی در فضای مجازی، گذاشتن کامنت است‌. کاربران یک پیج یا یک آنلاین‌شاپ یا کسب‌وکار با گذاشتن کامنت - خرید کامنت اینستاگرام - و نظر توسط دیگران، می‌توانند به کسب‌وکارها بیشتر اعتماد کنند. اما نکته‌ای که باید بدانید این است که همیشه کامنت‌ها مثبت یا پرسشی نیست و گاهی ممکن است با کامنت منفی هم روبه‌رو شوید. برخی افراد ممکن است کامنت‌های منفی را پاک کنند، اما درصورتی‌که تعداد این نوع کامنت‌ها زیاد باشد این روش اصلاً کاربردی و مناسب نیست. شما باید نحوهٔ برخورد و پاسخ به کامنت منفی را بدانید.

 

چرا لازم است به کامنت منفی پاسخ داد؟

در هر کسب‌وکاری کامنت منفی وجود دارد‌. ممکن است افرادی از روی خصلت خود درباره پیج شما انتقاد کنند، یا عده‌ای دیگر برای تخریب‌کردن شما کامنت منفی بگذارند. افرادی هم هستند که در این میان کامنت‌های مثبت و مناسبی می‌گذارند که باعث پیشرفت شما می‌شود. شما باید برای تک‌تک کامنت‌های منفی و مثبت ارزش قائل شوید. همان‌گونه که با یک کامنت مثبت انرژی می‌گیرید، باید در برابر کامنت منفی هم کاملاً منطقی برخورد کنید. در صورت بی‌محلی به فرد نظر دهنده باعث می‌شود فرد دیدگاه بدتری نسبت به کسب‌وکار شما پیدا کنید و حتی نظر خود را به دیگران هم انتقال دهد. از طرفی کاربران (خرید فالوور فیک ارزان) نوع برخورد و رفتار شما را با کامنت منفی زیر نظر می‌گیرند‌؛ بنابراین سعی کنید همیشه رفتار منطقی با کامنت منفی داشته باشید.

 

کامنت منفی باعث پیشرفت شما می‌شود؟

ممکن است این سؤال برایتان پیش آید که چرا کامنت منفی باعث پیشرفت می‌شود؟ هر کسب‌وکاری برای پیشرفت خود نیاز به کامنت منفی دارد به این دلیل که کاربران برای اعتماد به کسب‌وکار شما تنها به دنبال تعریف و تمجید نیستند و به نظرات منفی هم اهمیت می‌دهند. از طرفی دیگر کامنت منفی می‌تواند نقاط ضعف شما را در کسب‌وکارتان شناسایی کند و از نگاه مشتری و کاربران، به موضوع نگاه کرد. به همین دلیل کامنت منفی باعث می‌شود شما عیب و ایرادات خود را بشناسید و راهی برای رفع نواقص پیدا کنید. طبیعی است که هر فردی با دریافت کامنت منفی احساس نگرانی داشته باشد؛ اما با یک فکر خلاقانه می‌توانید با کامنت منفی برخورد کنید تا به سود شما باشد.

نحوهٔ برخورد با کامنت منفی در شبکه‌های اجتماعی

 

نحوهٔ برخورد با کامنت منفی در شبکه‌های اجتماعی

اگر کامنت منفی دریافت کردید باید با روش پاسخگویی به آن آشنا باشید. در ادامه مقاله چند نکته مهم درباره نحوهٔ برخورد با کامنت منفی بیان می‌کنیم.

 

1.کامنت منفی را هرگز حذف نکنید

زمانی که کاربری یک کامنت منفی می‌گذارد ممکن است تجربه خریدی که از شما داشته باعث ناراحتی او شده و به دلیل ناراحتی، کامنت منفی گذاشته است. بدترین کار این است که شما کامنت کاربر را حذف کنید و نظر آن را نادیده بگیرید. شما باید درهرصورت چه کامنت منفی و چه مثبت را پاسخ دهید و نادیده‌گرفتن کامنت شاید نشانه ضعف شما باشد. پس سعی کنید با آرامش و احترام پاسخگو باشید تا باعث افزایش اعتبار برندتان شود.

 

2.سریع پاسخگو باشید

سریع پاسخ‌دادن به نظرات منفی بسیار مهم است؛ چون اگر زمان زیادی بگذرد ممکن است تعداد شکایات زیادتر شود. یک پرسنل باتجربه و حرفه‌ای می‌تواند در کوتاه‌ترین زمان ممکن بهترین واکنش را نشان دهد. پیشنهاد: پاسخ اتوماتیک کامنت ها در اینستاگرام

 

3.صبور و محترم باشید

همیشه در هر کسب‌وکاری افرادی هستند که قصد تخریب صاحبان کسب‌وکار دارند و شما باید در چنین شرایطی خونسردی خود را حفظ کنید و کاملاً محترمانه برخورد کنید. فراموش نکنید که چندین نفر فقط منتظر نوع برخورد و واکنش شما هستند پس به‌گونه‌ای رفتار نکنید که نقاط ضعف شما را نشان دهد و باعث آسیب به کسب‌وکارتان شود.

 

4.اعتمادبه‌نفس داشته باشید

گذاشتن کامنت منفی از طرف کاربران به معنای این نیست که سطح کیفیت خدمات شما پایین است، پس اصلاً نگران نشوید. پس با اعتمادبه‌نفس و با رعایت ادب و احترام به کامنت منفی پاسخ دهید.

 

5.بدون دلیل عذرخواهی نکنید

مشتری ناراضی اصلاً نیازی به عذرخواهی شما ندارد و شما هم نباید در هر شرایطی خود را مقصر جلوه دهید؛ بنابراین بهترین کار این است که به دنبال راهکار برای حل مشکل باشید. این‌گونه، کاربر هم حس ارزشمندی می‌کند.

 

6.بهتر است برخی از نظرات منفی را نادیده بگیرید

اصلاً نیازی نیست برای تمام کامنت‌های منفی وقت بگذارید و پاسخ دهید. برخی هستند بی‌دلیل، قصد تخریب شما را دارند در چنین حالتی بهتر است هیچ پاسخی ندهید و اصلاً کامنت را حذف نکنید. به این دلیل که نادیده‌گرفتن یک کامنت تأثیر بیشتری از حذف‌کردن آن دارد. همچنین بخوانید: چگونه کامنت اینستا را ببندیم؟

 

7.سعی کنید شنونده خوبی برای کاربر باشید

برای اینکه ارتباط خوبی با مشتریان داشته باشید باید به نظرات آنها خوب گوش دهید. به این روش می‌توانید یک مشتری ناراضی را به یک مشتری دائمی و واقعی تبدیل کنید؛ بنابراین همان‌طور که برای پاسخ‌دادن به کامنت‌های منفی وقت می‌گذارید بر روی جذب آنها هم وقت بگذارید.

 

8.مشکلات بیان شده را پیگیری کنید

گاهی اوقات نمی‌توان با جواب‌دادن کامنت یا عذرخواهی‌کردن مشکل مشتری را حل کرد. بهتر است پیگیر مشکلات مشتریان خود در فضای مجازی باشید تا مشکل حل شود. طبیعتاً اگر شخصی نارضایتی خود را در قالب یک کامنت بیان کرده، ممکن است بار دیگر با دیگران در میان بگذارد.

 

سخن آخر

باتوجه‌به مطالب این مقاله می‌توان تا حدودی نظر شما را نسبت به کامنت منفی در شبکه‌های اجتماعی عوض کرد. شما باید برای تک‌تک نظرات وقت بگذارید و از هر انتقادی به نفع کسب‌وکار خود استفاده کنید. درهرصورت شما باید هم کامنت منفی و هم کامنت مثبت را بپذیرید و در موارد لازم از آنها تشکر کنید. این کامنت‌ها و نظرات متفاوت می‌تواند باعث پیشرفت کسب‌وکار شما شود، پس نسبت به آنها نگرش منفی نداشته باشید.

نظر دهید